Frukostmöte i värmländska Värnäs

Startat av Marc, 17 september 2009, 18:38:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Strax före klockan 9 om morgonen, 3 bussar, 3 riktningar

Här uppe har man vid förarbyte utöver väska och blad även lite annat att plocka med sig!

RoTe

Haha, lagom bök att bära med sig hela biljettmaskinen!  ;D

Kan vara därför en av våra bussar har "ciggplugg" som strömmatning?

Jan

Citat från: Marc skrivet 17 september 2009, 18:38:37 PM
Strax före klockan 9 om morgonen, 3 bussar, 3 riktningar

Här uppe har man vid förarbyte utöver väska och blad även lite annat att plocka med sig!

....och 3  godsare
I branschen i 40 år

Marc

Jag vet att du som jag har en förkärlek för godsare...
det kommer fler i ett inlägg snart!

Niclas Rosenius

Trevliga bilder. Inte varje dag man får se bilder därifrån.

//Niclas

Clabbe

I stället för att byta gods, så byter man buss och tar med sej biljettmaskin. Byter tillbaka kl 15. Då har Dalabussen gått Värnäs-Hagfors-Torsby Värnäs. Värmlandsbussen till Mora tor. Bussgodset till Dalarna och Norrland går denna väg, det är en hel del.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Clabbe skrivet 18 september 2009, 11:06:03 AM
I stället för att byta gods, så byter man buss och tar med sej biljettmaskin. Byter tillbaka kl 15. Då har Dalabussen gått Värnäs-Hagfors-Torsby Värnäs. Värmlandsbussen till Mora tor. Bussgodset till Dalarna och Norrland går denna väg, det är en hel del.

Låter ju onekligen lite smidigare att byta biljettmaskinen än att byta gods. Det verkar ju också som om man har lyckats samla allt som behövs i en enda modul.
Hotell Värmlandsporten i bakgrunden kan för övrigt rekommenderas. Inte för att platsen erbjuder överdrivet mycket busskådande men det är ett bra hotell mitt ute på landet, strax norr om Stöllet.
Missa för övrigt inte Värdshuset Pilgrimmen i Ekshärad på vägen dit (om man kommer söderifrån). Känt tack vare Kalle Sändare.

Clabbe

Detta med att byta buss, kom till för att herr hotellägare, fö en kändis i rallykrossvärlden, inte hade bråttom med att ploga parkeringen som används.
När frågan kom på tal, så plogade han inte alls, eftersom det var 'privat' parkering.

Av bekanta i trakten, hade hotellet namnet hiv-porten, strax efter invigningen, på den tiden var det dans på lördagarna. Namnet kom till på förekommen anledning, sägs det.

Jag åkte förbi Pilgrimmen i juni, men inte kommer jag ihåg, om det fanns cyckelställ, men ja vet att jag tittade efter. Vi lunchade dock vid korvboa strax bredvid. Hamburgaren va helt ok, samma även för årets årgång av Loka.

j-a

Citat från: RoTe skrivet 17 september 2009, 19:27:16 PM
Haha, lagom bök att bära med sig hela biljettmaskinen!  ;D

Kan vara därför en av våra bussar har "ciggplugg" som strömmatning?
Kan inte vara smidigare,fungerar perfekt.Har man släpat runt med pallar och burar på den parkeringen vintertid så flyttar man gärna över biljettmaskinen istället. ;)