Kulturnatt i Uppsala (Bilder)

Startat av Oskar A, 16 september 2009, 00:06:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Med anledning av det årliga evenemanget "Kulturnatten" i Uppsalas i lördags kördes viss del av förstärkningstrafiken med två veteranbussar som Svenska Spårvägssällskapet nu äger.

Då föraren av den senare bussen är lite av en linslus får det bli en bonusbild. ;)

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Ja detta var en väldigt trevlig dag. Uppskattat var det bland folk också. Folk som väntat på en vanlig buss blev väldigt glada när de upptäckte att de kunde få åka gammal buss istället. En del tyckte att vi borde haft dessa gamla pärlor varje dag. Själv körde jag också i denna trafik. Jag körde Scania CR 76:an, dvs 212 i linjetrafik, först på linje 7 och sedan på linje 2. Det var verkligen trevliga körningar med glada passagerare :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Trevliga bilder.

Synd att vi inte hann med att ta en gruppbild på båda 212orna tillsammans.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 16 september 2009, 13:05:59 PM

Trevliga bilder.

Synd att vi inte hann med att ta en gruppbild på båda 212orna tillsammans.

//Niclas

Jag tror faktiskt att det var dig jag mötte vid ett tillfälle. Jag körde 212 och det verkade vara du som körde en MAN ledbuss som extrabuss på 7:an :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 september 2009, 13:24:32 PM
Jag tror faktiskt att det var dig jag mötte vid ett tillfälle. Jag körde 212 och det verkade vara du som körde en MAN ledbuss som extrabuss på 7:an :)

Japp, det stämmer. Hade den nya 212  ;D

//Niclas

Fredrik Mattsson

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 16 september 2009, 14:20:01 PM
   Japp, det stämmer. Hade den nya 212  ;D

//Niclas

jag behöver väl inte säga vilken jag föredrar ;)

så den saken behöver vi inte slås om :)

Fredrik Mattsson

Citat från: Oskar A skrivet 16 september 2009, 00:06:33 AM
Med anledning av det årliga evenemanget "Kulturnatten" i Uppsalas i lördags kördes viss del av förstärkningstrafiken med två veteranbussar som Svenska Spårvägssällskapet nu äger.

Då föraren av den senare bussen är lite av en linslus får det bli en bonusbild. ;)

menar du mig ;) men trevliga bilder :)

Simon A

Ja, en trevlig eftermiddag blev det som konduktör/dörröppnare på 169: an. Hade det inte vart för att jag skulle vara barnvakt senare på kvällen hade jag kunnat vara konduktör hela natten ;D

P.S Tack för svängen på 7: an Fredrik, du kör bra!

//Simon