Huvudmeny

Två nya Swebus-MAN:ar

Startat av Jeppe Hagelbäck, 14 september 2009, 21:43:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

i form av 0168 och 0169.

Här plåtade i standardvinkel 1A vid Södervärn i Malmö tidigare idag.

Möllers

Trevlig jag trodde dom skulle köra på linje 220 då hade jag fel.

Cyklisten

Det finns även två däruppe. Set konstigt ut med grön matris pa gul MAN, troligen vanesak ;) Tack för bilderna!

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Cyklisten skrivet 14 september 2009, 21:51:05 PM
Det finns även två däruppe. Set konstigt ut med grön matris pa gul MAN, troligen vanesak ;) Tack för bilderna!

Varsågod!  ;)
Håller med dig om linjeskyltarna, ser gammalt ut på nå´t sätt.

Bussmicke

Mumma blir nog tvungen ta ledigt så jag hinner åka ner till Skåne
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rickardo

Trevliga bilder! Åkte med 0168 från Lund-Malmö i torsdags eftermiddag via motorvägen.
Luktade ny  ;D

Mvh Rickardo

Simon Bertilsson

Trevligt!
Varför går man tillbaks till matrisskyltarna?

Cyklisten

Min gissning: de kräver ström för att lysa. Nu är det ju strömbesparingstider  ;) Men ärligt talat så har det redan "diskuterats" att LED-skyltar var inte tillförlitliga nog och Swebus har bestämt sig att byta tillbaks.

RoTe

Vad är det för fel på ledskyltarna då? Matris känns ju som stenåldern.

virtual1

Citat från: Cyklisten skrivet 15 september 2009, 00:00:56 AM
Min gissning: de kräver ström för att lysa. Nu är det ju strömbesparingstidet  ;) Men ärligt talat så har det redan "diskuterats" att LED-skyltar var inte tillförlitliga nog och Swebus har bestämt sig att byta tillbaks.

Inte tillförlitliga? - om det är några typer av skyltar som verkar ha problem jämt o ständigt är det väl matrisskyltarna? - det har vi väl visat hundratals bilder på här sen tidigare?! - konstiga tankar...

RoTe

Citat från: Lars Ödlund skrivet 15 september 2009, 10:00:55 AM
De flesta av dessa fel har ju inte med skyltens hårdvara att göra utan med mjukvaran, LED skyltar med fel programvara får precis samma "fel" som även dem har visats på bil tidigare :)

Men vad är då felet med ledskyltarna?

Jag har ju inte kört annat än matrisskylt men det är SJUKT många som springer och viftar framför bussen när man kommer skyltad EJ I TRAFIK. Vissa har försökt bli överkörda i försök att stoppa mig. Endera är folk riktigt synskadade eller så syns matrisskylten dåligt i vissa ljus.

Peter L

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 14 september 2009, 21:43:32 PM
i form av 0168 och 0169.

Här plåtade i standardvinkel 1A vid Södervärn i Malmö tidigare idag.

Trevligt. Är de placerade i Malmö eller Lund?

Ersa

Citat från: Cyklisten skrivet 14 september 2009, 21:51:05 PM
Set konstigt ut med grön matris pa gul MAN, troligen vanesak ;)

Grön? Jag tycker då att texten ser gul ut.

Det kanske är färgen som är problemet! Matrisskyltarna visar ju röd-orange färg, och då Skånetrafiken kunde förbjuda vit text på danska matrisskyltar kanske man även ogillar de röd-orange dioderna! ;)

yngrot

Citat från: RoTe skrivet 15 september 2009, 10:33:26 AM
Men vad är då felet med ledskyltarna?

Jag har ju inte kört annat än matrisskylt men det är SJUKT många som springer och viftar framför bussen när man kommer skyltad EJ I TRAFIK. Vissa har försökt bli överkörda i försök att stoppa mig. Endera är folk riktigt synskadade eller så syns matrisskylten dåligt i vissa ljus.

Det är nog så att folk ej kollar skylten utan ser bussen och ska med vad det än står på skylten ... ibland går ju bussar i trafik fast det står Ej i trafik...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

MrRep

Citat från: Peter L skrivet 15 september 2009, 11:37:50 AM
Trevligt. Är de placerade i Malmö eller Lund?

De är för tillfället placerade i Malmö