Ny bussgata i Helsingborg

Startat av Stefan P, 11 september 2009, 14:22:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Jag läser i Helsingborgs Dagblad från 090909 att det skall byggas ny bussgata på norra infarten  mellan Hpl Lägervägen och hpl Ringtorpsvägen.
Sen står det lite underligt vid trafiksingalerna vid Ringtorpsvägen övergår körfältet till rödmålat körfält där bussar har företräde. Vad menas med rödmålat körfält är det öppet för alla?
Ps. glömde tala om vägen heter Ängelholmvägen.

Bygget skall vara klart i mitten av oktober.

mvh Stefan P

Cyklisten

Oj, då var det säkert det jag såg när jag åkte tåg från Ängelholm. Det verkar bli rätt lång förbindelse där.

Fredrik Thurfjell

Hur skulle du kunna se Ängelholmsvägen från tåget??? Spåret går ju långt därifrån. Ängelholmsvägen är alltså förlängningen av motorvägsinfarten norrifrån in till Helsingborg.  Det som blir busskörfält är i från där motorvägen slutar i höjd med nya polishuset in till korsningen innan Stattena (vid McD och OKQ8)

Jan

Citat från: Cyklisten skrivet 11 september 2009, 15:34:18 PM
Oj, då var det säkert det jag såg när jag åkte tåg från Ängelholm. Det verkar bli rätt lång förbindelse där.

Det var nya Kullavägen som du såg.
I branschen i 40 år

Cyklisten

Aja aj så fel kan det bli. Kollade lite snabbt efter gatunamnen på Eniro och det verkade stämma ;) Jag så i alla fall något som nästan skulle kunna uppfattas som spårvägsbygge men det var en gata.