H. Höglund & Co

Startat av Niclas Rosenius, 10 september 2009, 10:24:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Sprang på denna gamling hos Sv. Neoplan, Kungens Kurva den 30/6 i år.

//Niclas

yngrot

är det nån som har bild på i sitt tidigare liv vore kul att se
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Peter Rost

pio

Hej på er alla det e min buss på bilden.Ja den har willson låda.

pio

Är det någon som vet var man kan få tag i 22,5 tums fälgar till min buss? har nu 20,5 och inget reservhjul inte så kul om det blir punka. ???  :'(

Björn Forslund

Svårare att hitta gamla Volvo-fälgar idag. Kolla Blocket, där fanns förut iaf en annons från en firma som sålde pallvis med gamla fälgar. Kolla även med gummiverkstäder som jobbar med lastbilar, de brukar ibland ha lite gamla grejer på bakgården.

pio

Clabbe

Kan tipsa om Skrot Kalle i Eda, Charlottenberg eller Rackstad Bilskrot i Värmland, ja Rackstad är inte bara konst.....

Kent Skoog

Citat från: yngrot skrivet 10 september 2009, 13:21:46 PM
är det nån som har bild på i sitt tidigare liv vore kul att se

Luleå Lokaltrafik 43, juli 1976.

pio

Tack för bilden på min buss kul o se hur den såg ut :).Ingen som har fler gammla bilder?

bilomnibussen

Hej! Är det någon på forumet som har uppgifter om Höglunds tidiga historia. Började förmodligen som vagnmakeri, när? Jag ska använda uppgifterna i artikel.
Mvh Jan G

pio

Förresten,den är till salu ;D

Niclas Rosenius

Citat från: pio skrivet 27 oktober 2009, 08:28:57 AM
Tack för bilden på min buss kul o se hur den såg ut :).Ingen som har fler gammla bilder?

Ingen orsak  8)

//Niclas

pio

Vi åker mycket med hästar o dom tycker inte det e så kul bakom bussen det gungar lite mycket i släpet.Ska köpa en hästbuss nu.