Huvudmeny

Bygg din egen lastbil

Startat av Remain, 09 september 2009, 15:27:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bm1113

här kommer några nya av mig med :)

ett SLP ekipage

Här kommer en till FH16 580 gen 3

en Trailerdragare med ryggsäck så vi kan köra endel egna transporter med medans vi kör löstrailer ;)

tog inte med hela trailern för att ni ska kunna se dragaren bätre ;)

bm1113

Lite mer motivlack  :mrgreen:
min första nya Rserie en R560 ska det vara ;)

Remain

du gör grymt fina och välgjorda bilar pierrew  :)

jonas a

Jag har bara hitta nya Scanian i skyggversionen.  :(

Samma jag behöver en Bra Scania Streamline med men hittar bara dåliga versioner.

jonas a

Citat från: pierrew skrivet 26 september 2009, 15:40:54 PM
??? ???

Ah den översta kan funka så länge, vill helst ha en standard 2axlig med de fula sidokjolarna. Men i väntan på den kanske det kan bli något av dessa.
tack

bjalle

Hur bär man sig åt egetnligen..

AL

Hmm, brukar sällan besöka den här delen av forumet, men det var kul att se alla alster.  :)  En del sticker t o m ut långt mer än andra, och kanske borde ni arrangera en omröstning så småningom - den läckraste av de läckraste...

;D

fontheking5

Volvo VN 770 USA Dragare .  ;)

Volvo F89 LO Åkeri Sweden , Lennart Olssons Åkeri Malmö , ett åkeri som var aktivt på 70 talet och som en bekant till mig körde för då . Vet inte om det finns kvar än i dag .

Snooze

Ni börjar bli rätt duktiga! Gillade din senaste Pierre!

pierrew

Citat från: fontheking5 skrivet 29 september 2009, 16:34:16 PM
En ganska välkänd bil vid detta laget  ;) Efter några timmars arbete blev denna klar . Volvo FM9 Esperssons Åkeri Hörby .

Ursäkta mig jag vill inte vara nån surkärring, jag Copyrightade bilden för jag scratch ritade hela den påbyggnaden. Tog mig X antal timmar att göra den Lastbilen då det från början var en 2 axlad FH trailer dragare. Du har i princip bara bytt färg på den.
Detta är inte enda forumet som det laddas upp sånna här ritade lastbilar på och "reglerna" säger att man endast får kopiera och rita om så kallade Mallar, alltså tomma ekipage.

Vill man använda något från någons färdiga lastbil får man fråga först. :o

Remain

Citat från: pierrew skrivet 29 september 2009, 18:20:27 PM
Ursäkta mig jag vill inte vara nån surkärring, jag Copyrightade bilden för jag scratch ritade hela den påbyggnaden. Tog mig X antal timmar att göra den Lastbilen då det från början var en 2 axlad FH trailer dragare. Du har i princip bara bytt färg på den.
Detta är inte enda forumet som det laddas upp sånna här ritade lastbilar på och "reglerna" säger att man endast får kopiera och rita om så kallade Mallar, alltså tomma ekipage.

Vill man använda något från någons färdiga lastbil får man fråga först. :o

Jag måste faktiskt hålla med. Det är mycket roligare om man bygger egna ekipage. Blir så tråkigt om man bara målar utan att ändra saker. Du ska ha ett stor klapp på axeln för allt du har gjort!

pierrew

Citat från: Remain skrivet 29 september 2009, 18:33:01 PM
Jag måste faktiskt hålla med. Det är mycket roligare om man bygger egna ekipage. Blir så tråkigt om man bara målar utan att ändra saker. Du ska ha ett stor klapp på axeln för allt du har gjort!

Tack nu ble ja mindre sur igen ;D ;D ;D ;D

Simon Bertilsson

Var är ditt original Pierrew?

Simon Bertilsson

Simon Bertilsson

Citat från: jonas a skrivet 29 september 2009, 19:13:16 PM
Men gud, snälla sluta bråka om en stackars bild.

Med andra ord är ALLA mina teckningar falska.

Font, upp med din bild igen.

Ska det vara så svårt att respektera andras arbete?
Vill han inte att hans hårda arbete bara ska stjälas rakt av, så vill han inte det och det är fullt förståeligt! Vi har dessutom en upphovsrättslag i det här landet, och den står på hans sida.