Fd. SJ-biltrafik 0633

Startat av bjorn_k, 13 augusti 2007, 20:14:45 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

bjorn_k

;D ;D ;D

Nu är hon (han???) min! Nuvarande regnummer AUU530 (ex BD343 har jag för mig... eller var det 434.. )

Dörrställning som på SJ-tiden med 1-1-0 fast med "manuell" dörr i mitten... Den ska nån gång få tillbaka sitt SJ-yttre, men det blir en senare fråga, just nu är jag bara glad att äga ;D Bilder kommer senare!

bjorn_k

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 augusti 2007, 20:18:22 PM
Trevligt!

BD290 har jag noterat på denna.
Detta är väl den buss som SSS ägde en gång?

//Lars
Eh.. ja självklart(?!) är det BD290 =), jag som klantat till det lite bara... Om SSS vet jag inget, däremot vet jag att färgen som den numera är lackad i (FLERF enligt VV) är pålagd utanpå SJ-dekalerna... första jag gör är att kalkera av dessa så jag kan tillverka nya, sen kanske skrapa lite så dom syns någorlunda! =)

Christian Ljunggren

0633 var levererad till Övertorneå (Öt) och omplacerades till Helsingborg 1984, då SJ överlät Tornedalstrafiken
till Diligenstrafiken. Det var f ö den enda ScV BF76, som SJ hade i Öt.

Mvh

Christian

bjorn_k

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 13 augusti 2007, 21:17:28 PM
0633 var levererad till Övertorneå (Öt) och omplacerades till Helsingborg 1984, då SJ överlät Tornedalstrafiken
till Diligenstrafiken. Det var f ö den enda ScV BF76, som SJ hade i Öt.

Mvh

Christian
Bra att veta =) Jag undrade just vilka bokstäver som hörde till vilka då både Öt och Hb fortfarande är påklistrat under inv numret =) som i sin tur har minst ett lager lack på sig... så det ser lite rörigt ut...

Nicklas Vasa

Det är väl härligt med gamla bussar.....    Rädda vad som räddas kan.....

bjorn_k

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 14 augusti 2007, 14:31:10 PM
Det är väl härligt med gamla bussar.....    Rädda vad som räddas kan.....
Det ska jag verkligen försöka med! Kan tllägga att hon går som en dröm i maskin och bromsar osv....!