Medeltidsveckan 2007...[10 bilder]

Startat av Marc, 13 augusti 2007, 19:47:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

...är nu slut! 356 dagar kvar tills nästa gång vi återerövrar Visby med vår sång och glädje. Många tycker vi är underliga...visst det är vi säkert, men vi har kul!
Temat här är bussar, och vid ett par tillfällen under veckan fick kameran följa med (stilbrott i min klädsel). En klassiker är att leta sig upp till busstationen.

Swebus 3262 rullar på. Äldst i flottan!

Swebus 6388 lär däremot vara yngst på ön!

Däremellan finner man det mesta.

Swebus 5819 med en trevlig bakgrund

Under en sen promenad från Nordergravars kvällsnöjen till hotellet, så sprang man på den igen.

Kneippbyn har skaffat sig ett nytt fordon, fd Veolia/Connex 1955. Intressant nog såg jag aldrig denna buss köra med stängd framdörr...oavsett anatlet resenärer.

Tottes i en härlig Visby miljö.

"The World"´s shuttle buss.

Veckan tog slut och återtåget eller vallfärden började åter mot fastlandet. Kapten Wassberg tog mig och 1461 andra personer med m/s Gotland över till Oskarshamn. Kan säga att Oskarshamnarna var minst sagt förvånade när det kom ett gäng medeltidsklädda personer med spjut och pilbågar på gator och bussar.

Veolia 2220 passerar Gotlandsterminalen på sin väg söderut.

Skiljs från det sista medeltida sällskapet i Västervik.

I fall ni vill se mer av temat MEDELTID, så tänkte jag göra lite reklam för en av mina bildsidor.
Den är garanterat bussfri, men ett par trevliga bilder finns där.
http://marwei.pixbox.se

Karsten

Citat från: Marc skrivet 13 augusti 2007, 19:47:31 PM

Kneippbyn har skaffat sig ett nytt fordon, fd Veolia/Connex 1955. Intressant nog såg jag aldrig denna buss köra med stängd framdörr...oavsett anatlet resenärer.

Varför ska man stänga framdörren? Då måste man ju öppna den så fort nån vill på igen, desutom sliter det på dörrmekanismer och med stängd dörr får du inte in de salta stänken från havet in i bussen.

Den är garanterat bussfri, men ett par trevliga bilder finns där.
http://marwei.pixbox.se

Jag kunde snabbt räkna till sju bussar, fyra båtar och en norsk spårvagn. Lurendrejeri, men mycket trevlig sida!

Marc

Citat från: Karsten skrivet 13 augusti 2007, 19:55:48 PM
Jag kunde snabbt räkna till sju bussar, fyra båtar och en norsk spårvagn. Lurendrejeri, men mycket trevlig sida!

Hopsan Kerstin...
Ja det var i alla fall tänkt som en sida där andra trevliga bilder skulle få plats, tyvärr verkar ett och annat rullande intresse lysa igenom. :D

Walter

?fill=0&id=JNJPIPHRFOGPC8&storlek=[/img]

Swebus 5819 med en trevlig bakgrund

Har denna ett förflutet i Gävleborg eller kom den ny till ön?

Tack för ett trevligt bildsvep
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kinslayer

5819 har gått hos X Trafik förut. I Skövde har vi 5811 som även den kommer därifrån

Stefan Norin

Tack för trevliga bilder. Är dock Kneippbyns MaxCi inte fd L/C/Veolia 1957?

/Stefan

Marc

Kneippbyns är fd 1957, stämmer så väl! :)
Veolia 1955 tuffar alltjämt på inne i Västervik!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.