Tre stycken Berkhof Procity.

Startat av Joachim Wansölin, 05 september 2009, 16:19:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Ahh, trevligt.
Connexxion lever än, jag tycker dessa mer ser ut som Kutsenits
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoTe

Skapligt udda med den mycket grövre bakaxeln.  ;D

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 05 september 2009, 18:06:35 PM
Ahh, trevligt.
Connexxion lever än, jag tycker dessa mer ser ut som Kutsenits

Att inte connex (Veolia) har stämt dem för länge sen tycker jag är underligt... så lika namn o typsnitt som får leva vidare är skumt!

CS

Är det inte så att Connexxion är äldre då? Tycker mig ha hört det namnet tidigare...

Bussmicke

Connexxion är ny nya namnet på NS bussbolag, jämf. NSB buss/Nettbuss eller SJ Buss/Swebus

NS Nederlands Spoorwegen som i Sverige är SJ, Norge NSB.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Trevligt, vilken del av Holland hittade du dessa?

Se om man kan få dom på bild i Oktober när man reser omkring där.

//Niclas

Joachim Wansölin

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 september 2009, 10:42:07 AM

Trevligt, vilken del av Holland hittade du dessa?

Se om man kan få dom på bild i Oktober när man reser omkring där.

//Niclas

I Friesland i norra Nederländerna. De två översta är tagna i Leeuwarden och den nedre i Sneek. Vad jag förstår av den här wikipediaartikeln http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Procity är det i stort sett bara där de finns.

Niclas Rosenius

Citat från: Joachim Wansölin skrivet 06 september 2009, 13:43:22 PM
I Friesland i norra Nederländerna. De två översta är tagna i Leeuwarden och den nedre i Sneek. Vad jag förstår av den här wikipediaartikeln http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Procity är det i stort sett bara där de finns.

Okej, tack för svaret. Se om vi kommer att åka norrut från Amsterdam.

//Niclas

BD

Är bussen framhjulsdriven?

Nedan har Google översatt:   
Den Procity en midibus närvarande i huvudsak används för kollektivtrafiken i provinsen Friesland i produktnamnet och Frysker Leeuwarder stadstrafik som Maxx. Även i de två regionerna Amstelland användas som linje 149 och det finns ett antal aktiva i regionen Noord-Holland Noord. Bussen har utvecklats av VDL Berkhof för Connexxion. Denna typ av buss avslogs av RDW, vilket försenat.

Det finns också klagomål från kunder som tycker att bussarna är fulla, sätena för hårt och för små och att de ibland måste vänta på nästa buss. En vanlig buss kan vara upp till 100 km / t när det inte finns några människor. Men det är inte tillåtet med en ProCity fortare än 80 km / t körning. Fackförbunden FNV och CNV har klagat på fordonets säkerhet.

Arriva har meddelat att ytterligare en order på tio ProCity midi-bussar

RoTe

Ja det är väl en framhjulsdriven VW i grunden.