Huvudmeny

Mer Söne Buss 50...

Startat av Jonas Gustafsson, 04 september 2009, 23:22:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

...inte fick man vara först den här gången heller... :'(

Jag tillhör dem som tycker det är snyggt med grått runt strålkastarna!

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 04 september 2009, 23:22:10 PM
...inte fick man vara först den här gången heller... :'(

Du får vara mer på hugget, det finns några Ormar här i Stockholm som är För snabba ;) så nog vet man hur det känns :)

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 04 september 2009, 23:22:10 PM
Jag tillhör dem som tycker det är snyggt med grått runt strålkastarna!

Jag har aldrig förstått vitsen med att ha det grått o inte måla hela front, så där har Swebus gjort länge där och jag har alltid tyckt det ser fattigt ut..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Jag tycker det är skitsnyggt med det grå...det bryter av lite och ger bussen lite design.
Det är precis som när grillen på nya Volvo/Carrus-bussarna målas över och skapar en total "icke-design" istället för att man ser grillen svart lite avbrytande mot resten av lacken.

En bra design skall följa linjerna på bussen, och inte bara målas rakt över. Ett bra exempel på hur man inte "brytt sig" utan bara målat två fält rakt över är fronten på Västerås Lokaltrafiks Scania OmniLink.

Johan B

Visst skall de fält som designern tänkt sig som grå eller svarta lämnas som de är, resultatet brukar annars bli ganska konstigt. På samma sätt ser silvergrått eller svart runt strålkastare på Säffle väldigt skumt ut.