Huvudmeny

Tre bilder från Borås

Startat av Rikard Å, 04 september 2009, 22:12:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rikard Å

Här kommer tre bilder från Borås tagna i onsdags.

Först ut BL 023 på linje 1.

Sedan en ny buss för min del, BL 210 på linje 150 till Fristad (kanske samma chaufför som Sven W fotade, solskyddet åkte ner direkt när han såg kameran).

Slutligen ännu en MaxCi, BL 032 på linje 2.

Kommentera gärna!

Ersa

MaxCi-bilder är alltid välkomna! ;D
Bild 3 blev snabbt en favorit.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 04 september 2009, 22:13:40 PM
MaxCi-bilder är alltid välkomna! ;D
Bild 3 blev snabbt en favorit.

Ja, hörnet mellan Åsbogatan och Allégatan är ett säkert kort när det gäller att få bussbilder. Men det gäller ju också att fånga en svängande buss i exakt rätt ögonblick. Precis som Rikard gjort alltså.
För övrigt kunde jag vid ett hastigt besök i centrum i dag konstatera att MaxCi-bussarna rullar mycket flitigt just nu. Minst 10 av dem gick på tätortslinjer. De nya OmniLinkarna dök upp på 40-linjerna och i eftermiddagsinsatsen på linje 7. Men det blir väl inte så länge till. MaxCi-na har sagts skola vara borta till årsskiftet och bussarna av samma typ som på mittbilden försvinner när Veolia tar över i slutet av februari nästa år.
Skyltningen Fristad stn stör mig för övrigt. Sedan jag var liten grabb har bussarna varit skyltade Fristad rätt och slätt. Anledningen till den ändrade skyltningen är att numera går vissa bussar inte till stationen utan till Buxbomen. Vad nu det är för något.

Bussmicke

Citat från: Rikard Å skrivet 04 september 2009, 22:12:11 PM
solskyddet åkte ner direkt när han såg kameran).

Barnsligt löjligt men bilden på 210 var fin
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CS

Citat från: Rikard Å skrivet 04 september 2009, 22:12:11 PM

Sedan en ny buss för min del, BL 210 på linje 150 till Fristad (kanske samma chaufför som Sven W fotade, solskyddet åkte ner direkt när han såg kameran).

Ser ju verkligen trafiksäkert ut... :-\

yngrot

Trevligt med Borås MaxCi.. mer sånt innan de försvinner 

Till mannen med gula jackan ;)  Buxbomen är väl ett bostadsområde i Fristad om jag minns rätt  vilket inte alltid är fallet..  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rikard Å