Huvudmeny

För en månad sedan...

Startat av Nico, 13 augusti 2007, 13:49:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Är som sagt inte mycket till fotograf utan knäpper någon enstaka snapshot med nallen... resultatet blir därefter så det är ingen idé att någon beklagar sig över den usla kvaliteten.  :D  ;)

Har suttit ett tag och behövt tömma minnet på nallen (bland annat har jag för mig att det skulle finnas någon bild från Roslagsbaneersättningen) och gjorde slag i saken... det var i alla fall roligare än att diska. Visade sig då att bland resten av skräpet så fanns det även fotobevis för att jag hade nattjobb även för cirkus en månad sedan.  ;D

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

kan intyga äktheten eftersom jag mötte dig när du rullade ut ;)

Patrik

Du borde ha kört den sista turen in till Centralen så hade du fått se mig..  ;)

Fredde

Detta är en av SL:s längre nattlinjer va?

/Fredde

Karsten

Ja, det är det nog. 791, 591 och 897 ligger nog bra till också, samt även Djurövarianten av 492. Utöver det så finns ju ett par rätt långa daglinjer med nattrafik såsom 625 och 676.

Fredde

Okej, ja jag har faktiskt sluppit våra 400-nattlinjer. Än så länge... :-\

/Fredde

Jonas Strömblad

Ser ut att vara en B9S du rattade runt den natten!
Tror jag har jobbat 4 nätter på 7 år. En av de nätterna var en helgnatt. Däremot har det blivit några fler halvnätter, sådana där man slutar vid 1-2 på natten.
Min mamma har sagt att man ska sova på natten och jag tycker hon är klok  :)
/J

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 13 augusti 2007, 20:04:11 PM
Okej, ja jag har faktiskt sluppit våra 400-nattlinjer. Än så länge... :-\

/Fredde

Äh, de är toppen alla tre! Dock är det lite för mycket tid på 492an , men jag börjar inse att felkällan i vissa fall kan vara mig själv. Notera att jag oftast har rätt, och alla andra har fel. Det har min mamma lärt mig, och hon tycker jag har rätt!

Zella

Nico... Du som kör kvällar & nätter och som desutom fota... har du ingen egen sida med mysiga nattsuddbilder... eller det kanske inte finns tid eller läge då man e i förorterna... kvälls & nattbilder är lika trevliga som på mitt på blanka dagen...  ;)

Även andra kan ta åt sig frågan  :)

Fredde

CitatÄh, de är toppen alla tre! Dock är det lite för mycket tid på 492an , men jag börjar inse att felkällan i vissa fall kan vara mig själv. Notera att jag oftast har rätt, och alla andra har fel. Det har min mamma lärt mig, och hon tycker jag har rätt!

Vi får väl se hurvida det är bra tid eller ej... Kommer troligen få någon av dessa efter den nya sökningen.

Om jag får den gruppen jag tänkt mig villsäga...

/Fredde

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 14 augusti 2007, 08:13:53 AM
Vi får väl se hurvida det är bra tid eller ej... Kommer troligen få någon av dessa efter den nya sökningen.

Om jag får den gruppen jag tänkt mig villsäga...

/Fredde

Ja, de där grupperna skar djupa sår i mitt hjärta. Jag gör själv precis dylika för ett mindre järnvägsföretag i Stockholmstrakten. De listor som nu låg i Björknäs var för j-a hemska. Två niotimmarsvändningar efter varandra t.ex., eller vad sägs om att jobba mån-torsdag, ledig fredag, jobba lördag, ledig söndag-måndag?
Okej att företaget presenterar listor utan humana tankar, men att facket inte ens verkar ha granskat listorna är ju helt galet!
Om jag som bara jobbar timmar på bolaget blir upprörd på det här viset, vad tänker ni heltidsanställda som tvingas arbeta efter sceman som dessa?

Fredde

Har själv bara spanat som hastigast på FIA på dessa grupper. Att dom tex. tog bort en mellangrupp vid förra sökningen är galet precis. Förstår inte detta då flera ville ha dessa tjänster, de har man lagt på dagbeordringen... Ska inte ta upp här hur snacket gick då.

Kör kvällar i Möga och de grupperna verkade dock vara hyfsat bra. Får sätta mig in i detta mer när semestern är slut.

/Fredde

Jonas Strömblad

Citat från: Karsten skrivet 14 augusti 2007, 11:10:03 AM
Ja, de där grupperna skar djupa sår i mitt hjärta. Jag gör själv precis dylika för ett mindre järnvägsföretag i Stockholmstrakten. De listor som nu låg i Björknäs var för j-a hemska. Två niotimmarsvändningar efter varandra t.ex., eller vad sägs om att jobba mån-torsdag, ledig fredag, jobba lördag, ledig söndag-måndag?
Okej att företaget presenterar listor utan humana tankar, men att facket inte ens verkar ha granskat listorna är ju helt galet!
Om jag som bara jobbar timmar på bolaget blir upprörd på det här viset, vad tänker ni heltidsanställda som tvingas arbeta efter sceman som dessa?

Var det inte det de stod om i någon tidning (facktidning?) att det är alldeles för många fastanställda som säger upp sig och fortsätter på timmar för att slippa sådana saker. Sjukt är det!
/J

Fredde

Inte en aning om det har skrivits om det.. Men visst, det är flera som har börjat på timmar för att kunna få köra sådant som passar dem och deras situation.

/Fredde

Nico

Citat från: Patrik skrivet 13 augusti 2007, 15:24:45 PMDu borde ha kört den sista turen in till Centralen så hade du fått se mig..  ;)

Hade ju varit en tanke, men det kanske blir fler gånger. Vill minnas att jag på denna tjänst, efter att ha ankommit Centralen, sedan körde en 197:a till Sollentuna och därefter en personaltur in till Råsta från Sollentuna.

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 13 augusti 2007, 20:58:27 PMSer ut att vara en B9S du rattade runt den natten! Tror jag har jobbat 4 nätter på 7 år. Däremot har det blivit några fler halvnätter, sådana där man slutar vid 1-2 på natten. 

Stämmer nog att det var en B9S. Brukar försöka att undvika Scania och med våra gammel-Volvo avpolletterade så... Köra natt är annars relativt. Oftast ligger jag på sena intjänster, men det blir en del natt också... var å en blir ju salig på sin fason.   :D

Citat från: Zella skrivet 14 augusti 2007, 01:00:21 AM
Nico... Du som kör kvällar & nätter och som desutom fota... har du ingen egen sida med mysiga nattsuddbilder... eller det kanske inte finns tid eller läge då man e i förorterna...

Tid finns det nog Totte, men som jag skrev i inledningen så är jag en miserabel fotograf som inte ens äger en kamera. De få bilder som råkar komma med tas med nallen i stundens ingivelse å hemsida med bilder är ännu mera fjärran tyvärr. Å andra sidan finns det ju redan en hel del, både förare och andra, som tar snygga nattbilder och bjuder oss på.  ;)

Citat från: Fredde_J skrivet 14 augusti 2007, 11:54:45 AM
Men visst, det är flera som har börjat på timmar för att kunna få köra sådant som passar dem och deras situation.

Jovisst är det så. För min del är det lite tvärtom då jag har fått erbjudanden om att bli fast anställd, men jag har inte velat ge upp den flexibilitet som timanställning medger. Man får väl se hur det blir nu när Busslink tar över då de hävdat att man inte enbart kan köra på timmar utan har 'hotat' med viss schemaläggning. Får en provanställning till februari och sedan måste jag välja, men jobb finns det nog alltid...  ::)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman