Förhandstitt på Swebus nya depå i Örebro

Startat av Ersa, 01 september 2009, 23:48:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Nu är det exakt en månad kvar tills allt ska dra igång i Örebro. Den nya depån är ännu en byggarbetsplats men sen när har det hindrat folk med kameror från att göra besök? :) Depån ligger i södra änden av stadsdelen Bettorp, strax norr om E4/E20. Som vanligt med nya områden sitter inga gatuskyltar uppe där vägen slutar, och Eniros flyg- och satellitbilder är redan "för gamla" för at hitta nåt på. Men depån verkar ligga norr om Skjutbanevägen.

Det var kul att själv få ta "då-bilder", och därefter kunna återvända i framtiden för att ta jämförelsebilder.

Garagebyggnaden är inte helt olik Ultrabussarnas garage på Västerslätt i Umeå.

Ingen hemma!

Samma fotoplats som ovan, fast rakt bakåt: Kan byggnaden bakom välten vara verkstaden?

Samma fotoplats som ovan, fast nu 90 grader åt vänster: Administrationsbyggnad till höger i bakgrunden?

Biogasanläggningen

Norra rampen

Luftslangar monteras på den norra rampen

Södra rampen

Till vänster, bakom södra rampen jobbas det med att montera upp stängslet.

yngrot

Intressant har du koll på hur många bussar som skall stå här??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Nej, men jag ska återvända nån dag under oktober för att jämföra.

MrX

Något utav husen skulle visst få gräs på taket. Jag tror det var huset med kontorslokaler och sådant i. Vilket det är på dina fina bilder vet jag inte

Mustman

Här finns det förslagna linjenätet
http://www.orebro.se/download/18.4b77ce8511d0f0c1f2d80002219/Förslag+till+nytt+stadsbusslinjenät+-+remissmaterial+kortversion.pdf om inte länken funkar så kan du söka på "linjenät örebro" på google, det är den första länken.