Hel helg med 1120...

Startat av Lars Ödlund, 31 augusti 2009, 09:46:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

För att spinna vidare på Eriks "Heldag med 28:an"

Näst sista trafikdagen mellan Läggesta och Taxinge (sista dagen är på lördag 5 sept)

Anslutande tåg från Mariefred på ingång till Läggesta Nedre

Anslutande landsvägsbuss till Taxinge K:a via Taxinge Stn inväntar på stationsplanen

Ändhpl vid Taxinge K:a

Och till sist en bild framför stationshuset i Taxinge.

Denna den näst sista trafikhelgen kunde jag summera 80 resor på Taxingelinjen och dessutom ytterligare drygt 100 talet resor Läggesta SJ-Läggesta N i anslutning från/till ersättningsbussar.

Tyvärr måste jag säga att statsbanans bussersättning var under all kritik, vid en dylik sedan länge känd avstängning borde man kräva att det finns resurser både i form av bussar med förare och informationspersonal/skyltar.

Man verkar sakna en sammanhållande kraft typ Staffan S  ;D

yngrot

Tack för detta inlägg verkligen trevlig miljö däruppe var några år sen jag var där. Nästa år får man väl se till att åka dit..jobbar tyvärr sista trafikhelgen  :P och inga semesterdar kvar...   :(
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mats Karlsson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 31 augusti 2009, 09:46:05 AM
För att spinna vidare på Eriks "Heldag med 28:an"

Näst sista trafikdagen mellan Läggesta och Taxinge (sista dagen är på lördag 5 sept)

Denna den näst sista trafikhelgen kunde jag summera 80 resor på Taxingelinjen och dessutom ytterligare drygt 100 talet resor Läggesta SJ-Läggesta N i anslutning från/till ersättningsbussar.

Och i år var det jag som körde den näst sista trafikhelgen. Det blev endast 24 resenärer denna helg (20 rundtursresenärer och 4 medlemmar).

Karsten

Den helg jag körde var den vanligaste frågan vid Läggesta "Är det här ersättningsbussen till Södertälje?". Kanske inte så konstigt då 1120 var skyltad just SJ.

Mats Karlsson

Jo, jag fick också samma fråga när jag körde nu i juli, även om en del var lite tveksamma pga bussens ålder.