Ytterligare bilder från Mora/Grönklitt

Startat av Marc, 31 augusti 2009, 09:17:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Revisorshelgen fortsätter i skogarna kring Mora.
Sammanlagt var vi drygt 50 fordon, 3 charterplan och 2 SJ Eventtåg involverade i aktiviteterna. Det blev väldiga transporter mellan aktiviteter i Mora, Grönklitt och Dalhalla, samt boenden i alla dessa områden.
Här följer ytterligare några bilder:


Eliten från Värmland är alltid på plats!


Känns den igen i ny kostym?






Även några Dalabussar var insatta i transporterna av deltagarna.


Troligen den mest diggabla bussen, Sälen Buss!


Samling utanför Grönklitts Värdshus inför avgång. Först hämta folk i stugbyarna och sedan köra dessa till Dalhalla.


Samtliga bussar med deltagare från de olika delarna av landet, fick även ställa upp på lokala transporter. Här är en Byberg ute i stugbyn.


En till från andra hållet.

Långa dagar gjorde att fordonen bemannades med två förare som körde dag resp. nattpass. Själv hamnade jag på dagpass i Ekman 24, vilket gjorde att jag missade allt ifrån Carola, Larz Kristerz, Rhapsodyn, men sov gott om natten och fick ett par underbara dagar i Dalarna! Vår buss hade uppdraget att vara transportbuss och förbereda hållplatserna och stolparna ute vid alla event. Betyder först ut på morgonen och sist in om natten!




(repriser)

Niclas Rosenius


    Man får tacka för trevliga bilder.

     //Niclas

Helge Alared

#2



Trevligt att se en gammal bekant i ny kostym! 5036 har jag kört åtskilliga mil, en trevlig bekantskap!
/Helge

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink


Trevligt Marc! Det var jag som tog upp gänget från Stockhom med 16 vagnars tåget!
Reagerade på att det var så mycket Interbus/Ekman där uppe! Körde ni upp folk oxå, eller var ni bara där som lokala transporter???

//R

Marc

I princip alla bussar (undantaget rena dala-åkare) hade med sig folk upp. Efter att ha lastat av dessa åkte vid ner för att möta er med tågen. Samma visa men omvänt på söndagen, tågavgång vid 10:10-10:30, sedan gick bussarna vid 11.
Undantaget var min buss, eftersom vi hade logistik uppgifter att göra på plats i Mora, var vi redan uppe 09:30 på fredagen och återvände 13 om söndagen. Därför körde vi tillsammans med Dalabussarna många vändor till flyget. (2 st Malmö Aviation, samt en SAS 737-600 (Baby-boeing) dök ner på Mora flygfält )

Fredrik Gelin

Trevligt som vanligt Marc!
Kul med blider på "funktionärerna" också...  ;D
//Fredrik