Huvudmeny

Säkerhetsparkering

Startat av Christer K, 30 augusti 2009, 13:36:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

På några ställen där man har bygg säkerhetsparkering för lastbilar så har man lagt ner denna, nu är en ny på gång hos Statoil Brändåsen läs mer på deras hemsida.
http://www.statoilbrandasen.com/

Roligt att någon vågar pröva, tanken var att det skulle bli en i anslutning till "Truckstop Örebro" men det ligger på is fortfarande.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Autotransit

Det är synd att de behövs, men de verkar tyvärr vara nödvändiga idag. Stigs Center ska tydligen enligt rykten bygga en sådan anläggning i Göteborg, förmodligen på gamla speedeaybanan bredvid ID-kontrollen på Arendal. Eventuellt så ska det bli en sådan parkering bredvid E6:an på den nuvarande platsen också. Men det är som sagt bara rykten jag hört, någon som vet mer?

/Stellan

Uffe D

Citat från: Autotransit skrivet 30 augusti 2009, 13:49:37 PM
Det är synd att de behövs, men de verkar tyvärr vara nödvändiga idag. Stigs Center ska tydligen enligt rykten bygga en sådan anläggning i Göteborg, förmodligen på gamla speedeaybanan bredvid ID-kontrollen på Arendal. Eventuellt så ska det bli en sådan parkering bredvid E6:an på den nuvarande platsen också. Men det är som sagt bara rykten jag hört, någon som vet mer?

/Stellan

Jag har också hört ryktet om att det ska bli en säkerhetsparkering på gamla speedwaybanan. Men samtidigt pratas det om att det ska bli en ny ID-kontroll där när den nya Öckeröleden är färdigbyggd, tydligen ska byggstart vara nästa år. Då kommer avfarten till nuvarande ID-kontrollen försvinna och en ny ska byggas på gamla speedwaybanan. Ska kolla upp detta lite imorgon, folk från min speditör sitter med i arbetsgruppen för nya ID.