Från min skokartong del 400: Club Continental

Startat av Staffan Sävenfjord, 23 augusti 2009, 09:45:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Så har det då blivit del 400 i den här serien. Kan vara lämpligt att ägna den åt Club Continental, som varit aktuellt här i forumet de senaste dagarna. Bilderna är tagna sedan Wasatrafik tagit över. Det är bilder på bussarna i såväl Clubens gamla färgsättning som i den nya de fick hos Wasatrafik. Så småningom fick de samma utseende som Wasatrafiks övriga bussar.

Ulf Broman

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 augusti 2009, 09:45:43 AM
Så har det då blivit del 400 i den här serien.

Det är roligt att du har många (eller stora) skokartonger, för det är roligt att denna bildserie fortsätter tycker jag.

yngrot

Man tackar och bockar för dina skokartonger...  Detta bolag kommer jag i håg oxå ..  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Cityliner81

Tack för bilderna, Någon som vet om dessa bussar "lever" fortfarande. Kvar i Sverige, skrotade ??? Lovade vid ett svagt ögonblick Patrik på hotell Tänninge att försöka få tag på fler bussar (än min) som tillhört Club Continental.

//Mats

www.nightrider.se  ;)

Sundås

Citat från: Cityliner81 skrivet 24 augusti 2009, 10:25:28 AM
Tack för bilderna, Någon som vet om dessa bussar "lever" fortfarande. Kvar i Sverige, skrotade ??? Lovade vid ett svagt ögonblick Patrik på hotell Tänninge att försöka få tag på fler bussar (än min) som tillhört Club Continental.

//Mats

www.nightrider.se  ;)

Ett tips är att kika i fordonsregistret. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Christian Ljunggren

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 augusti 2009, 09:45:43 AM
Så har det då blivit del 400 i den här serien. Kan vara lämpligt att ägna den åt Club Continental, som varit aktuellt här i forumet de senaste dagarna. Bilderna är tagna sedan Wasatrafik tagit över. Det är bilder på bussarna i såväl Clubens gamla färgsättning som i den nya de fick hos Wasatrafik. Så småningom fick de samma utseende som Wasatrafiks övriga bussar.

Trevliga bilder. HPO238 var som ny hos Ringarums Busstrafik.
Har för mej att den fick en ny front från Helmark/Skandia efter någon
kollision under Stockholmstiden.

/Christian

Staffan Sävenfjord

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 24 augusti 2009, 23:04:01 PM

Trevliga bilder. HPO238 var som ny hos Ringarums Busstrafik.
Har för mej att den fick en ny front från Helmark/Skandia efter någon
kollision under Stockholmstiden.

/Christian

Jo, det stämmer. Den krockade med en SL-ledbuss i Jordbro vid en tomkörning för att bli linje 810 en kall vinterdag och fronten blev totalförstörd. Föraren klarade sig genom att han flög ut genom dörren (som var en manuell sedandörr) och hamnade i en mjuk snödriva. Det ryktas att han ett par dagar senare emigrerade till Australien (ja, det var naturligtvis förberett och hade inget i sig med olyckan att göra).
Bussen skickades således till Markaryd och fick en ny buss hos Skandia. Helgesson hade då ännu inte köpt ut Wasatrafiks del ur företaget varför det fortfarande hette Skandia. Dock gick bussen efter detta under namnet "van Helmark".

j-a

Finns det någon bild på bussen med Hellmark fronten?