Bussen som inte ville vara med på bild

Startat av Staffan Sävenfjord, 23 augusti 2009, 09:25:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Att bussförare inte vill vara med på bild råkar man ju utför ibland som bussfotograf men att det finns bussar som inte vill medverka till en bra bild visste jag inte förut. Inte innan jag försökte fotografera Orusttrafiken 70359. För att en bussbild skall vara bra tycker jag att inventarienummer om de finns skall synas. Är bilden tagen så att fronten eller bakpartiet syns skall också registreringsnumret synas. Jag visar alltså fyra icke-bra bilder.
De tre första bilderna är tagna i Tuvesvik från övre däck på Hättan, färjan till Gullholmen.
Där blir det nog bra, nej attans bussen hann för långt fram:

Där då. Nej den hann för långt fram igen innan den måste börja backa för att komma runt i vändslingan.

Nåväl, då blir det väl en bild under backningen då. Men nu hann inte bussen tillräckligt långt bak.

Dock, några timmar senare dyker bussen upp som avlösningsbuss i Henån. Nu skall jag väl få en bra bild på den. Nähä, det gick inte det heller.

Bussmicke

Felet är att Du Är för långt bort på samtliga bilder...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 23 augusti 2009, 09:56:47 AM
Felet är att Du Är för långt bort på samtliga bilder...

Ja, men det är ju inte allltid så lätt. I Tuvesvik låg färjan där den låg och bussen var där den var. Hade jag väntat kvar på land hade jag missat färjan. Och i Henån stod jag och lurpassade på en annan och mer intressant buss när jag såg att 90359 var klar att börja rulla.