Buses2009 Del5 22 Aug.

Startat av Möllers, 22 augusti 2009, 23:36:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 22 augusti 2009, 23:36:20 PM

Att Honda skulle ha tillverkat denna buss är knappast troligt ;D

Bussen är registrerad i Lettland ser jag. Med största sannolikhet en ombyggnad. Antingen musikbuss eller racebuss. Troligen det sistnämnda

Funderar på om detta skulle kunna vara en buss tillverkad av MAZ. En vitrysk busstillverkare som brukar tillverka Neoplanliknande bussar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

Kan gissa det är en MAN buss  ::)

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 22 augusti 2009, 23:53:54 PM
Kan gissa det är en MAN buss  ::)

Det jag funderar på är om det verkligen är en äkta MAN eller om det är en "öststatskopia". Om det är det sistnämnda så skulle det kunna vara MAZ
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

Finns det inget Lettland VV som sverige kunde man ha sporat den där hittat svaret.

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias Möller. skrivet 23 augusti 2009, 00:03:11 AM
Finns det inget Lettland VV som sverige kunde man ha sporat den där hittat svaret.

Det finns det nog säkert. Men det gäller bara att hitta detta och det är inte så lätt

Niclas Rosenius

Jag vill ha att det är en äkta MAN, men lite ombyggd. Det finns ju en hel del gamla MAN som rullar i Lettland.

//Niclas