Huvudmeny

Arriva 6040

Startat av Cyklisten, 21 augusti 2009, 19:11:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Det kanske syns dåligt på bilderna, men lacken är väldigt ljus, typ citrongul, så att skånepilarna syns knappt där bak. Och den har blå klädsel på stolarna, vilket nämndes tidigare. Undrar varför man sätter in begagnade bussar nu när det har kommit många nya MAN-gasbussar.

Först såg jag den vid Södervärn, lätt att känna igen bussen på avstånd

Sen stod den och väntade vid Centralen. Föraren blev lite misstänksam när jag gick runt och tittade.

IntresseTrafik

Vart kommer denna buss ifrån? Har den alltid ägts av Arriva? Får man gissa på fd demobuss eller Kalmar?

Staffan Sävenfjord

Citat från: IntresseTrafik skrivet 21 augusti 2009, 19:19:14 PM
Vart kommer denna buss ifrån? Har den alltid ägts av Arriva? Får man gissa på fd demobuss eller Kalmar?

Har ägts av Söne Trafik AB i Västervik.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 augusti 2009, 19:20:53 PM

Fd Söne Trafik 713, varför har man gjort sig av med den??
Har något ersatt den?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Där är bussen jag sog lägge sen.

Bussmicke

Denna måste jag också jaga.. :)
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Har jagat den i hella juli inte att lyckad att se den alls.

Cyklisten

Hade inte sett den själv förran nu, tydligen gick den inte i morgonrusningen eller så var jag inte vaken nog för att märka skillnaden :D
När kom den hit?

Fredde

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 augusti 2009, 19:20:53 PM

Trodde det var den man enbart hyrde/lånade in från Scania. Eller vad var det för inv.nr/reg.nr på den? /Fredde

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredde_J skrivet 21 augusti 2009, 21:02:48 PM
Trodde det var den man enbart hyrde/lånade in från Scania. Eller vad var det för inv.nr/reg.nr på den? /Fredde

Den stod registrerad på Söne Trafik. Ägandeförhållandena är jag dock inte man att reda ut. Det kan mycket väl ha varit ett inlån från Scania.

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 augusti 2009, 08:49:45 AM
Den stod registrerad på Söne Trafik. Ägandeförhållandena är jag dock inte man att reda ut. Det kan mycket väl ha varit ett inlån från Scania.

Hittade 4 bilder på 713, här är en av dem. LÅnebussen var en annan, återkommer.

//Bussmicke.

Bussmicke

Citat från: Fredde_J skrivet 21 augusti 2009, 21:02:48 PM

Lånebussen har/hade inget Sönenummer vad jag vet.

//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 22 augusti 2009, 10:33:54 AM
Lånebussen har/hade inget Sönenummer vad jag vet.

Svensk Busshistoria uppger nummer 713 på BHK014 men detta nummer har alltså BGM372. Det framgår inte av din bild men jag har själv sett bussen med detta nummer.

Bussmicke

Kan ju vara köpt från Scania efterhand och då fått detta nummer..
//Bussmicke.