Huvudmeny

Mera danskt i Malmö

Startat av Cyklisten, 20 augusti 2009, 19:57:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Bussmicke

Citat från: Jan skrivet 21 augusti 2009, 17:16:37 PM
Enligt uppgift så ska denna ersätta 6424 som försvann i företagets stadstrafik i Ängelholm

Värst vad du verkar känna till mycket, vad mer är på gång?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Öden

Hej !

Vad är orsaken till att man tar bussarna över sundet ??

Mvh Peter Ö

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 21 augusti 2009, 18:53:10 PM
Värst vad du verkar känna till mycket, vad mer är på gång?

Jag snackade med personal i Ängelholm i juli, och man har haft en brand i 6425, denna finns på vst i Helsingborg. En beg scania ska ersätta eftersom det snart är dags för upphandling i Ängelholm stad och då blir nyinköp inte aktuellt. Troligtvis så blir det CNG i Ängelholm när det nya avtalet kommer igång. Stadsbussar i Ängelholm har haft CNG bussar från Malmö och Helsingborg då inga andra har varit möjliga att få tag på under semestern. Annars vet jag inte mycket mer, Micke.....
I branschen i 40 år

Ronni Bjørn Svensson

Den har førhen kørte i Esbjerg.
Ved det seneste udbudsrunde overtog Pan Bus kørsel på de fleste bybuslinier i Esbjerg fra Arriva.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Bussmicke

Få inte någon chock om ni ser en bussfotograf i Malmö i morgon eftermiddag.
Om någon vi slå följe nås jag på 073-5052305
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Aj aj synd att jag måste återvända till Eslöv efter jobben.

Simon Bertilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 23 augusti 2009, 22:21:07 PM
Få inte någon chock om ni ser en bussfotograf i Malmö i morgon eftermiddag.
Om någon vi slå följe nås jag på 073-5052305

Jaha du! Jag rymmer från stan vid middagstid, annars hade du fått vinka och fota om du såg en Martin Olsson-bil, Volvo FM7 med  RGP531. ;)

Cyklisten

Hittade tid i alla fall, med lite tur lyckades vi med att få bilder på alla tre danskar.