Ersättningsbussarna i Strängnäs

Startat av Martin Maltkvist, 19 augusti 2009, 01:08:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Av ovanstående presenterar jag nu ett urval vilka togs på bild måndag förra veckan, dvs första dagen med tågersättning.

Axelssons Buss 15

Såna här har Västanhede en drös av

Denna merca är för mig helt okänd hos bolaget men Databasen ger vid handen att bussen har sitt ursprung i Skåne.

Dessa tre har ni nog, precis som mig, fått en skymt av förr. Det som fångade min uppmärksamhet var Eurolinern vars ljud fick mig att tro att en mercasnurra satt i den, bussen är i övrigt den som tidigare fanns hos Byberg & Nordin härom året.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 19 augusti 2009, 01:08:03 AM

Dessa tre har ni nog, precis som mig, fått en skymt av förr. Det som fångade min uppmärksamhet var Eurolinern vars ljud fick mig att tro att en mercasnurra satt i den, bussen är i övrigt den som tidigare fanns hos Byberg & Nordin härom året.

Jodå, du hade inte  fel på hörseln. Det är en MB-snurra i häcken på denna.

//Niclas

Martin Maltkvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 19 augusti 2009, 09:02:17 AM
    Jodå, du hade inte  fel på hörseln. Det är en MB-snurra i häcken på denna.

//Niclas
Tack Niclas för klarläggandet.
Space, Sky och City men aldrig förrän då har jag stött på en Euroliner med mercasnurra.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 19 augusti 2009, 12:53:43 PM
Tack Niclas för klarläggandet.
Space, Sky och City men aldrig förrän då har jag stött på en Euroliner med mercasnurra.

Dom flesta äldre Eurolinerna har Mercamotor. Våra fd 702 & 703 hade det bla.

//Niclas

Martin Maltkvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 19 augusti 2009, 16:57:08 PM
    Dom flesta äldre Eurolinerna har Mercamotor. Våra fd 702 & 703 hade det bla.

//Niclas
Bussen lär dessutom ha haft en manuell, 6-stegad växellåda.

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Det låter ju trevligt.

//Niclas