Huvudmeny

Busslink Citybanan mm..

Startat av Bussmicke, 17 augusti 2009, 09:40:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Gjorde en snabbrepa på stan innan tåget avgick
Vid Hornstull fick jag napp tämligen omgående, dock funkade inte skyltningen.

Vidare till Fridhemsplan..
Ytterligare en 33xx på 4:an men  33xx-vagnar på linje 1, alla kanske inte är klara att köras med?.

Sedan tuben till Odenplan, här blev det dock bnottennapp då ingen 33xx uppenbarade sig på 515. Hade inte tid att vänta särskilt länge heller.

Dock kom Hornsberg tuffande med 5320, första gången jag ser Hornsberg köra 515. Hade hellre sett en röd 33xx.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Trevliga bilder. Men vadan detta, inga bildtexter? Har du gått och blivit bekväm?  ;)

Nico

Citat från: Bussmicke skrivet 17 augusti 2009, 09:40:59 AMSedan tuben till Odenplan, här blev det dock bnottennapp då ingen 33xx uppenbarade sig på 515. Hade inte tid att vänta särskilt länge heller.

Dock kom Hornsberg tuffande med 5320, första gången jag ser Hornsberg köra 515. Hade hellre sett en röd 33xx.

Schuckra bilder...  :D  Vad gäller 515 så är jag inte helt säker, men jag när en misstanke om att det kanske inte bli så många vagnar där. 3302 ska i all fall rulla, men sedan vet jag inte riktigt hur de kommer att disponera resten.

Sen, snacka om begreppsförvirring... eller i alla fall blev jag väldigt fundersam när jag hörde att dessa vagnar ska fungera som förstärkning i ersättningstrafiken för 'Citybanan'. Det visade sig att det fanns orsak då man med den benämningen här bara avser den avstängning/ersättning som äger rum på de blå linjerna i City under en kortare tid medan själva Citybanan ju är något helt annat som fn. inte ersätts av något alls.  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 17 augusti 2009, 10:06:15 AM
Trevliga bilder. Men vadan detta, inga bildtexter? Har du gått och blivit bekväm?  ;)

Har inget Photoshop i min HP mini
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.