Huvudmeny

Cancerfonden

Startat av psy, 17 augusti 2009, 04:54:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Frid över hans minne, och stor respekt för att han trädde fram här i Bussnack och berättade om kampen mot cancern.

/Björn

mil

Tragiskt det som hänt kände ej Olof eller så men lider ändå med hans anhöriga då jag har ett antal nära o kära som tyvärr inte orkat i långa loppet och cancern tog överhanden.

bisquit

Mycket ledsamt att läsa detta. Ännu en bussförare har fått flyttat hem till vår fader i himlen.  :(
Men det får en att tänka på att man inte skall ta livet för givet! Man bör tänka på sin nästa. Tänka på små men viktiga saker i vardagen. Ge någon kollega eller vän lite extra uppmuntran. De kanske behöver det fast du inte vet om det själv. För du vet inte om ni ses igen eller vad som händer med livet.........

Nico


Det är alltid tragiskt att läsa sådant här. Även om man slåss aldrig så mycket emot det hela så är cancer ofta en verkligt grym sjukdom där man lider och har ont in i det sista. Jag minns hur min egen pappa snabbt tacklade av och när man då ser vad cancer i många fall åstadkommer så är det snarast förhoppning om en slutlig sinnesro man tillönskar de som råkar ur för detta... och även deras anhöriga. Det finns sedan vissa uttryck som måhända är aningen slitna och gammalmodiga, men jag hoppas att Olof och andra drabbade verkligen får vila i frid när lidandet slutligen har upphört. 

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

charlotte

Hej,

Vill bara tacka för era tankar, och det stöd ni varit för Olof.
Samt bidragen till hans insamling! Jag vet att det betydde mycket för honom, och att hans tråd blev fastklistrad bland de översta i forumet var nästan lika betydelsefullt det.

Så tack.

Med vänlig hälsning,

Charlotte - Olofs flickvän
<3
Och.. jag vet att han trivdes bra här på forumet, och kan bekräfta att han var den bästa chauffören av alla :)
(med nyckelringen "It seems I'm the only person in this world that knows how to drive!" )

Björn Forslund

Hej

Ja, vi var många här på forumet som rördes av Olofs berättelse om kampen mot cancern. Därför får Olofs tråd leva vidare här på forumet, till minne av honom och som en påminnelse för alla om hur skört livet är. Säkert har de de flesta av oss anhöriga eller vänner som drabbats av denna sjukdom. Och många av oss kommer väl också i drabbas någon gång.

/Björn

admin

Kommentarer angående låsning av denna tråd har flyttats till en särskild tråd http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=40348.0