Huvudmeny

Cancerfonden

Startat av psy, 17 augusti 2009, 04:54:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

psy

Jag har kört buss större delen av mitt liv, nu senast turistbuss på en liten skånsk firma. För två år sedan tog det tvärstopp, jag fick cancer i skelettet. Jag saknar mitt jobb väldigt mycket.

Jag har startat en liten insamling där pengarna går till Cancerfonden.

Ta en titt på länken nedan, det kostar garanterat ingenting, ev. biddrag mottages tacksamt men är naturligtvis helt frivilligt

http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=1291

Mvh. Olof Nilsson

Nico

Detta var absolut inte någon trevlig historia Olof utan vi känner nog alla med dig då cancer, oavsett form, inte är någon snäll sjukdom. Såg det själv föregående år då min pappa gick bort i sviterna av njurcancer. Det finns dock fortfarande hopp och numera har man som sagt nått framgångar vad gäller cancerbehandling, även om inte det heller är något som går lätt utan det ställer stora krav. Din insamling är en bit på vägen och för att inte tråden ska försvinna så klistrar jag den.

Nico
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

psy

Tackar så väldigt mycket för det!

Väldigt tråkigt att höra om din far, det är en hemsk sjukdom som har tagit en del vänner från mig också, vänner jag fått under mina många besök på sjukhuset. Jag har dock även sett folk som blivit botade och kan leva helt normala liv igen.

Själv har jag verkligen fått nytta av att forskningen gått framåt, eftersom jag nu deltar i en medicinsk studie av ett helt nytt läkemedel. Tidigare fick jag cellgifter och det funkade inte riktigt, sjukdomen spred sig sakta ändå, cellgifter är dessutom förknippade med kraftiga biverkningar. Min nya medicin är i princip fri från biverkningar och gör dessutom den nytta man hoppas på, sjukdomen har stannat upp och går sakta tillbaks. Jag ser altså ganska ljust på framtiden för tillfället, även om behandlingen kan bli livslång.

Nico

Tja, livet är som det är och man kan tyvärr inte göra så mycket åt vad som händer i vissa fall. Man får som sagt hoppas att det blir bättre på denna kant och att det kommer in ännu mer till forskning mm. Det låter bra att det ser positivt ut för din del... gäller ju hela tiden att även under tristare tider se framåt och inte bakåt!  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Dson

Cancer är verkligen inget roligt. Förstör så mycket, inte bara för den drabbade utan även för anhöriga osv. Även de som inte stod så nära.

För fyra år sedan skulle jag precis börja årskurs nio på högstadiet i Sandviken. Skolan jag gick på var en relativt liten skola, där alla kände alla. Det fanns också en elev, som gick i klassen under mig, som alla kände till. En oerhört snäll, trevlig och glad person. Gjorde aldrig en fluga förnär. Han var en såndär elev alla egentligen såg upp till.
Ingen trodde att något skulle hända honom. Men samma sommar avled han av en hjärntumör. (Här har jag inte riktigt koll på vad det var, jag kände honom inte så väl och fick aldrig riktigt klarhet i vad det var, men någonting sådant var det, är vad jag minns.) Det kom lite som en chock när skolan började igen och jag tror jag talar för hela skolan när jag säger att det kändes tomt den hösten...

Hur som helst, även om man inte står någon nära kan sådant göra spår.

Även din historia Olof, är tråkig att läsa om. Jag har bidragit med 50 kronor i ett SMS, ingen större summa tyvärr men är alltid något ändå.

Hoppas att fler här bidrar med pengar till insamlingen! :) För tillsammans kan man - som redan är skrivet - göra en stor skillnad för många.

KRNI

Femtio spänn på väg i ett SMS just nu!

psy

Det är mycket trevligt att det kommer in bidrag, stora som små, alla lika värdefulla, till min insamling. Jag ber att igen få tacka så mycket! Det går att via länken i första inlägget se hur mycket som kommit in och i vissa fall även från vem. Mitt mål var att samla in 4000;- till julafton i år, vilket ser ut att kunna lyckas.

Det är som Nico säger här tidigare, man har inget att välja på det är bara att hänga på tåget med behandlingar och hoppas på det bästa!

Är det någon som undrar över något, tex hur det är att vara sjuk osv, så bara fråga, ingen behöver vara rädd för att riva upp några sår eller så!

virtual1

Citat från: KRNI skrivet 19 augusti 2009, 16:11:56 PM
Femtio spänn på väg i ett SMS just nu!

Samma här! Mamma har haft bröstcancer o en av mina bästa vänner har besegrat livmoderhalscancer trots en dödsdom från flera läkare! Kämpa på! Det här ligger varmt om hjärtat!

groenis

Olof
Jag hoppas att några av alla rönen inom cancerforskningen funkar för dig
Har själv en kusin som drabbats och han saknar sitt liv på sjön som förste styrman
En annan kompis förlorade vänsterarmen när han drabbades i 12 års åldern
hans största lycka var när han fick körkort och fick gasa av sig i min manuelt växlade bil
stor skillnad mot hans egen automatare där vi hjälpte honom att flytta blinkerspaken
och skruvade fast rattsnurran åt honom

/lennart
Som hoppas mina 100:- kommer fram
livet är ingen avgrund bara en uppförsbacke som vi alla klarar av

Camilla

100 kronor från mig till cancerfonden.
Min faster gick nydligen bort i magcancer.
Själv lider jag av en sjukdom som man kan behandla lätt i dag

psy

Hej på er buss-snackare!

Läget med mig personligen är bra, mycket undersökningar och behandlingar, men det går som sagt åt rätt håll!

Insamlingen har enligt mig själv gått över förväntan, och är nästan halvägs till mitt mål på 4000:- innan julafton! Jag har varit lite dålig på att göra "reklam" på sista tiden, men den här tråden på bussnack har varit till mycket god hjälp!

Tack alla!

-Olof

Bengt Lindstein

50 kr från mig skickat per SMS

Hälsar
Bengt

Camilla

Citat från: Camilla skrivet 26 augusti 2009, 02:28:40 AM
100 kronor från mig till cancerfonden.
Min faster gick nydligen bort i magcancer.
Själv lider jag av en sjukdom som man kan behandla lätt i dag
Jag ska nog tillägga att jag inte skänkte pengarna direk till cancerfonden

psy

Börjar med att önska alla bussnackare en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Julafton har passerat, och mitt mål med insamlingen, att få in 4000:- till julafton lyckades! I skrivandets stund visar mätaren att insamlingen har fått in 4300:-, ett mycket gott resultat altså!

Jag vill passa på att tacka alla som skänkt en slant och/eller en tanke i kampen mot denna fruktansvärda sjukdom!

Naturligtvis vill jag tacka även admins här på Bussnack som var vänliga att spika fast tråden, på så vis har jag fått maximal uppmärksamhet. Nu när slutdatumet för insamlingen har passerat kan det kanske vara dags att dra ur spiken och låta tråden falla ner bland alla andra trådar.

Jag kommer att forsätta bevaka tråden så om någon har några funderingar kring  detta ämne är det bara att skriva!

Mvh Olof Nilsson

Ingemar

Jag måste tyvärr meddela att Olof Nilsson avled den 29 juli i år. Medicinen som hjälpte bra i flera år förlorade i verkan och cancern växte till under våren. Fortsätt gärna att stödja hans insamling för cancerforskningen.

Hälsning Ingemar, som kände Olof som en underbar människa och en mycket duktig chaufför som lärde mig mycket när vi körde tillsammans
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg