Huvudmeny

Stockholm 1998..

Startat av Bussmicke, 12 augusti 2007, 11:06:06 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Det är fina bilder från 1998 som du lagt ut idag.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Nico

Kan bara instämma med föregående talare. Det är även kul att se 'röda' och blanka SL-vagnar istället för den ganska rosa och matta färgton många av vagnarna har idag.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

LinusA

Mycket trevligt med nutidshistoria!! När försvann Volvo kortvagnar från innerstaden? Håller med om att bussarna ser väldigt blanka ut, som att någon varit framme med vax och trassel. Vad kan förklaringen vara? Färgen har ändrats kemsikt, mattats av, sämre tvätthallar eller nåt annat?

En fråga till, från den nyinflyttade...kom fullmatrisskyltarna i samband med Buss-PC:n? Då måste väl dessa vagnar vara tidigt ute, för vad jag hört tidigasre så kom det systemet runt år 2000?

/Låtsas-stockholmaren

virtual1

Citat från: LinusA skrivet 12 augusti 2007, 18:55:19 PM
Mycket trevligt med nutidshistoria!! När försvann Volvo kortvagnar från innerstaden? Håller med om att bussarna ser väldigt blanka ut, som att någon varit framme med vax och trassel. Vad kan förklaringen vara? Färgen har ändrats kemsikt, mattats av, sämre tvätthallar eller nåt annat?

En fråga till, från den nyinflyttade...kom fullmatrisskyltarna i samband med Buss-PC:n? Då måste väl dessa vagnar vara tidigt ute, för vad jag hört tidigasre så kom det systemet runt år 2000?

/Låtsas-stockholmaren

Fullmatris fanns långt innan Buss-PC...

Bussmicke

Tack alla för uppskattningen, synd bara att postbussen Swebus 7686 inte rönte lika stort intresse då inga kommenatrer inkommit där.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Citat från: Bussmicke skrivet 12 augusti 2007, 22:21:22 PM
Tack alla för uppskattningen, synd bara att postbussen Swebus 7686 inte rönte lika stort intresse då inga kommenatrer inkommit där.

Inget illa ment i det hela Micke för bilderna på postbussen är klart sköna (och själv gillar jag Wiima). Kruxet för min del är att jag faktiskt nog är lite för mycket SL-kuf eller i alla fall stadsbussfreak... Postbussar fungerar visserligen, men jag har t.ex. ofta svårt för turistare mm.  :D  ;)  :-X
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 augusti 2007, 22:22:12 PM
Vad!

Den har jag missat...

//Lars

Lade ut bilderna strax före kl. 12 i förmiddags  ;)
//Bussmicke.