Titta vad jag fick köra

Startat av MrX, 16 augusti 2009, 21:52:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrX

Idag fick jag ta ut Swebus 5861 på tre varv 401 (Slussen - Älta - Flatenbadet). Bussen var så där underbar en buss bara kan vara ibland. Den har varit på Tyresögaraget någon vecka nu och rullat någon timma lite då och då, nu vart det alltså min tur.

Fredde

Ja den där bussen har man kört en och annan mil :) Gillar verkligen busstypen!

Tillfälligt inlånad från Botkyrka?

/Fredde

MrX

Nix, den bor hos Tyresö tillsvidare.

Fredde

Citat från: MrX skrivet 16 augusti 2009, 22:03:45 PM
Nix, den bor hos Tyresö tillsvidare.

Okej, tack för info. /Fredde

M224

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 16 augusti 2009, 22:16:24 PM
Trevligt, den äro saknad!  ;D

är den? Gick ju bara som förfogande, beställning och pendelreserv så den såg man ju aldrig ändå..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonatan

Citat från: MrX skrivet 16 augusti 2009, 21:52:38 PM
Idag fick jag ta ut Swebus 5861 på tre varv 401 (Slussen - Älta - Flatenbadet). Bussen var så där underbar en buss bara kan vara ibland. Den har varit på Tyresögaraget någon vecka nu och rullat någon timma lite då och då, nu vart det alltså min tur.

Trevligt. Tre varv på 401 var länge sedan jag körde. Kommer ihåg att det kunde vara väldigt skön körning med rätt buss. Med en tråkig buss kan det vara pest.

Imorgon ska jag till garaget för att köra lite i eftermiddagsrusningen. Ska bli kul!

homer

Citat från: Jonatan skrivet 16 augusti 2009, 22:50:17 PM
Trevligt. Tre varv på 401 var länge sedan jag körde. Kommer ihåg att det kunde vara väldigt skön körning med rätt buss. Med en tråkig buss kan det vara pest.

Imorgon ska jag till garaget för att köra lite i eftermiddagsrusningen. Ska bli kul!

är man under 180 är den där bussen pest att köra eftersom pedalerna sitter för långt fram

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 16 augusti 2009, 22:19:47 PM
är den? Gick ju bara som förfogande, beställning och pendelreserv så den såg man ju aldrig ändå..

Gick massor på 151 nu på slutet bland annat.

Fredde

Citat från: homer skrivet 16 augusti 2009, 22:52:04 PM
är man under 180 är den där bussen pest att köra eftersom pedalerna sitter för långt fram

Jo det verkar vara ett problem. Dock passar den mig som handen i hansken som är 190 8)

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 16 augusti 2009, 22:54:07 PM
Gick massor på 151 nu på slutet bland annat.

Trängsel trängsel Trängsel trängsel inte vanlig linje...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CS

Citat från: Fredde_J skrivet 16 augusti 2009, 23:03:26 PM
Jo det verkar vara ett problem. Dock passar den mig som handen i hansken som är 190 8)

Och ofta är det tvärt om, vi som är över 180 får sträcka sig efter ratt och reglage. För oss är Volvo perfekta:)

MrX

Citat från: Jonatan skrivet 16 augusti 2009, 22:50:17 PM

Två varv är kul, tre varv är oftast bara jobbigt. Speciellt med broöppning på varje varv ;)

Då ses vi i eftermiddag! Själv kör jag delat dagen till ära

homer

Citat från: CS skrivet 17 augusti 2009, 02:11:43 AM
Och ofta är det tvärt om, vi som är över 180 får sträcka sig efter ratt och reglage. För oss är Volvo perfekta:)

Volvo är perfeka även för dem som är under 180, men just denna och dess syskon blev aldrig ombyggda, Det är helt enkelt en felkonstruktion från Volvos sida

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 17 augusti 2009, 00:02:18 AM
Trängsel trängsel Trängsel trängsel inte vanlig linje...

Jag ska inte starta världens debatt här men enligt vad jag har förstått så finns det inga "trängsellinjer" längre. Trängsellinjerna kallades dessa linjer när de hade ett "x" efter sig, jmf 151x etc. Om inte nv linje 151 är en vanlig linje enligt dig så är inte 737 mfl det heller. Jag antar att du med vanlig linje menar en sådan som går från ca 5 på morgonen till 24 på kvällen plus lör-sön?

Dessutom så åkte jag just 5861 med pappa den 15 juli på linje 707 + 716. Jag hade kamera med mig men tog inga bilder.  ;D