Strömstad den 17 juli [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 12 augusti 2007, 09:50:26 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Den 17 juli besökte jag ett regnigt Strömstad. Här kommer några bilder från dagen.

Orusttrafiken 252 på Uddevallavägen som Gränspendeln, linje 111, till Halden.

Nettbuss 26007 på körning åt Jarlsberg Reiser, även den på Uddevallavägen.

Leja Touring 22 vid stationen efter ankomst som linje 871 från Göteborg.

Finn Carlsen Turistbusser, Lørenskog, DK53202 på Södra Hamngatan vid torget.

Orusttrafiken 326 som P-buss stannar till vid torget. Många resande med denna gratislinje som synes.

TIMEkspressen till Sarpsborg och Oslo vid stationen sedd från balkongen på Kaffedoppet.

Strömstad-Tanum Buss XHY323 vid stationen, även denna tagen från Kaffedoppet vilket f ö varmt kan rekommenderas.

Ännu en bild på P-bussen i form av Orusttrafiken 326, här på Uddevallavägen.

Bussmicke

Trevligt, Rullar P-bussen året om eller bara till nästa helg som är sista helg före skolstart?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 12 augusti 2007, 09:59:10 AM
Trevligt, Rullar P-bussen året om eller bara till nästa helg som är sista helg före skolstart?

Jag har för mig att den rullar året runt. Det kommer dock en ny tidtabell för den som gäller från 20 augusti. Tidtabellen finns förstås på Västtrafiks hemsida.

Bussmicke

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 12 augusti 2007, 09:50:26 AM
Den 17 juli besökte jag ett regnigt Strömstad. Här kommer några bilder från dagen.

Orusttrafiken 252 på Uddevallavägen som Gränspendeln, linje 111, till Halden.

Här har vi ju bild på Orusttrafiken och Grensependeln.
Var nån som sa att Orusttrafiken inte körde detta
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 12 augusti 2007, 10:23:11 AM
Här har vi ju bild på Orusttrafiken och Grensependeln.
Var nån som sa att Orusttrafiken inte körde detta

Jo jag såg det också - passade därför på att lägga in Strömstadsbilderna nu.  :D Men de har kört den ett bra tag.

Bussmicke

Kör Orust alla turer eller bara vissa?
Om vissa, vet du/någon vilka från Strömstad?
//Bussmicke.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 12 augusti 2007, 10:52:43 AM
Kör Orust alla turer eller bara vissa?
Om vissa, vet du/någon vilka från Strömstad?

Tror du finner det du funderar på här: http://www.vasttrafik.se/TimeTables/_111%20Gränspendeln_7484.pdf  Även här flaggas det för en ny tidtabell den 20 augusti.

Bussmicke

Tack Bernt, där ser man ju solklart vilka som är Orust.
//Bussmicke.

Johan B

Sagt det förr men det tål att sägas igen. Strömstadbilder (resten av Bohuslän med för den delen) uppskattas alltid.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 12 augusti 2007, 11:25:17 AM
Tack Bernt, där ser man ju solklart vilka som är Orust.

Nu undrar ju då en annan vad som tusan menas med 'Busslink' i den tidtabellen??? - för det kan knappast vara fråga om vårt kära trafikbolag här i Sverige va?

Staffan Sävenfjord

Citat från: virtual1 skrivet 12 augusti 2007, 18:42:41 PM
Nu undrar ju då en annan vad som tusan menas med 'Busslink' i den tidtabellen??? - för det kan knappast vara fråga om vårt kära trafikbolag här i Sverige va?

Busslink är - eller jag tror till och med att det nu skall vara "har varit" - ett slags produktnamn. Om jag inte minns alldeles fel är det Schøyens Bilcentraler som kör under namnet Busslink. Ungefär som Nettbuss kör under namnet TIMEekspressen och Sporveisbussene (ja, de lär ha bytt namn nu) under namnet Lavprisekspressen.

trbusser

Lyst att kommentera lite :

Det er riktig att Orusttrafiken kjører Grenspendelen mellom Strømstad och Halden, en kjøring som nu er bestemt skal fortsette til 2010.
Busslink er produktnavnet til Norgesbuss, som trafikerer Halden - Oslo och som orust har anslutning til på norsk side på veg til Halden och från halden til strømstad. Grenspendelen er ett samarbeid mellom
Nettbuss Østfold, Orusttrafiken (datterselskap av Nettbuss), Busslink, Østfold Fylke och vestrafikk.

Oslo sporveier har inte byttet navn til Lavprisekspressen, det er ett selskap som sporveien har kjøpt og er nå ett datterselskap av sporveisbussene som 1 juni 2007 byttet navn til unibuss, så lavprisekspressen heter nå unibuss ekspress, med produktnavn lavprisekspressen.

håper dette var litt oppklarende

mvh
trbusser

Bussmicke

//Bussmicke.

SvB

CitatSporveisbussene=Unibus, korrekt?
Ja, det er korrekt. Men Sporveisbussene har fått flere datterselskaper. Nexus Trafikk driver ruter på anbud, og skal også hete Unibuss. Ekspressbussene skal hete Unibuss Ekspress som en annen har nevnt, men Lavprisekspressen og Torp-ekspressen fortsetter som produktnavn. Igjen står Sporveienes turbiler som kommer til å skifte navn seinere.

Nye navn er enda ikke profilert utad, som logo eller navn på busser, trykksaker, nettsteder osv. Omprofileringen står nå for tur. Jeg kontaktet Sporveisbussene på telefon nylig, og på sentralbordet visste man ikke umiddelbart om det nye navnet. Men jeg fikk forklaringen fra en person i ledelsen av selskapet. Arbeidet med omprofilering har blitt forsinket. Så utover høsten kommer nye navn og logo på plass.

Bussmicke

Så sporveien kommer sedan bara att ha ett bolag som kör Lokaltrafik mot 2 (Sporveisbussene+Nexus Trafikk) nyligen?
//Bussmicke.