Varken buss eller lastbil

Startat av Autotransit, 13 augusti 2009, 20:08:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Autotransit

Här kan man snacka om positivt tänkande och framtidstro, kanske man skulle kunna använda den här vinklingen på reklam även idag? "Vi kan" är ord som saknas i nyhetsflödet idag...

/Stellan

Simon Bertilsson

Trevligt! ::D

//Simon som just nu sitter ett 50-tal meter från en 642, och har kört en Volvo BM 650 (traktor) för en liten stund sen. Sa jag att sistnämnda var osynkad?  :o :-X ;)

Autotransit

Osynkat är manligt ;D  Jag var själv ute och körde osynkat idag, en LV60 från 1928  :D

/Stellan

Simon Bertilsson

Citat från: Autotransit skrivet 14 augusti 2009, 19:07:45 PM
Osynkat är manligt ;D  Jag var själv ute och körde osynkat idag, en LV60 från 1928  :D

/Stellan

Hahaha!
Kuggarna är i alla fall räknade om vi säger så!  ;D
Det var ett litet steg från att ha kört Volvo FM9 med I-Shift i förmiddags. ;)

Autotransit

Men då har du ju kört osynkat hela den...I-shift är ju i grunden en treväxlad manuell och osynkad låda (fast den växlas ju automatiskt) 8)

Den blå LV60:an kommer att vara med på Pärlrallyt i morgon, tyvärr utan mig...visst är livet grymt :'(

/Stellan

Simon Bertilsson

Citat från: Autotransit skrivet 14 augusti 2009, 19:22:25 PM
Men då har du ju kört osynkat hela den...I-shift är ju i grunden en treväxlad manuell och osynkad låda (fast den växlas ju automatiskt) 8)

Den blå LV60:an kommer att vara med på Pärlrallyt i morgon, tyvärr utan mig...visst är livet grymt :'(

/Stellan

Jo, man kan ju säga att synkningen sker elektroniskt istället. :)
Jasså.. Vadan detta?  :-\

Autotransit

Min chef hann före med att boka den...och jag ska på veteranmarknad i Alingsås. Men å andra sidan så var jag kartläsare på den bilen när Tunga Rallyt gick mellan Varberg och Göteborg förra året, så jag kanske inte missar så mycket ändå  ;)

http://www.veteranlastbilar.se/Include/ElectosFileStreaming.asp?FileId=2646

/Stellan

Simon Bertilsson

Citat från: Autotransit skrivet 14 augusti 2009, 19:34:45 PM
Min chef hann före med att boka den...och jag ska på veteranmarknad i Alingsås. Men å andra sidan så var jag kartläsare på den bilen när Tunga Rallyt gick mellan Varberg och Göteborg förra året, så jag kanske inte missar så mycket ändå  ;)

http://www.veteranlastbilar.se/Include/ElectosFileStreaming.asp?FileId=2646

/Stellan

GP-Last minsann! De möter jag ofta, eftersom det är de som sköter mellantransporterna Årsta - Eslöv med allt jag distribuerar ut på Martin Olsson.
Är det kanske till och med så att det var den bilen som Gustav Persson startade upp åkeriet med i Linderöd 1929?

Autotransit

Det vet jag faktiskt inte, men den är från 1928 så det är inte omöjligt.

/Stellan

Simon Bertilsson

Citat från: Autotransit skrivet 14 augusti 2009, 19:48:53 PM
Det vet jag faktiskt inte, men den är från 1928 så det är inte omöjligt.

/Stellan

Det var visst 1929, så det gör det ännu mer sannolikt. Fräckt, för då är det ju verkligen ett historiskt åk! Idag har de 130 anställda på det åkeriet...

Autotransit

Åkeriet såldes för några år sedan, så det ägs inte av familjen Persson idag. Jag undrar om det inte tillhör Schenkeråkeriet idag :-\

/Stellan

Simon Bertilsson

Citat från: Autotransit skrivet 14 augusti 2009, 19:56:58 PM
Åkeriet såldes för några år sedan, så det ägs inte av familjen Persson idag. Jag undrar om det inte tillhör Schenkeråkeriet idag :-\

/Stellan

Sedan 02 ägs de av BTF
http://www.gplast.se/presentation/Historia.aspx