Linjer byter hållplatslägen vid Rådhuset (Gävle) from 17 aug...

Startat av Fredde, 11 augusti 2009, 17:49:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Ett flertal linjer byter hållplatslägen from 17aug informeras det om i väntkurarna vid Rådhuset i Gävle, dock finns ingen info om det på xtrafiks hemsida, men det kommer säkert snart upp där med...
Anledningen är att det är trångt på vissa ställen där det körs med ledbussar samt boggiebussar vet inte om tanken är att köra med boggiebussar även på S2 till hösten/vintern?... From nästa sommar (nya avtalet) så är det ju bara större bussar på stomlinjerna...

Fredde

Citat från: RoTe skrivet 11 augusti 2009, 18:08:21 PM
Flyttas Linje 501?

Opps det tittade jag inte på exakt då jag bara såg det i förbifarten, men jag tror inte det!

AO

UL linjerna blir inte påverkade och kommer att ha samma hållplatser som idag.

Här finns en länk med de nya hållplatserna:
http://www.x-trafik.se/files/4/17/43/82/radhuskarta.pdf

RoTe

Men men men... Har inte vi haft hållplatsläge Ivar förut? Eller är det två kurer som heter J?
Fasen man kör ju på automatik som en j***a robot å minns ingenting... :D

AO

Citat från: RoTe skrivet 12 augusti 2009, 17:37:54 PM
Men men men... Har inte vi haft hållplatsläge Ivar förut? Eller är det två kurer som heter J?
Fasen man kör ju på automatik som en j***a robot å minns ingenting... :D

Hehe, nja. kanske på papperet, men alla UL linjer har i praktiken stannat på typ J eller där det funnits plats. Om du stannar där du brukar stanna när du kommer till Gävle så är det nog lungt  :)

Det blir nog en ganska intressant måndag med förare som glömmer bort sig och åker till fel hållplatser och passagerare som springer runt som yra höns och inte vet var de ska kliva på.