Örebro & Kumla... (Bilder)

Startat av Patrik, 07 augusti 2009, 22:16:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

På tredje dagen som boende i Örebro län åkte jag iväg till Örebro och Kumla en sväng.

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

homer

Är de tvätt maskinen och tiden som har åstakommit en färgändring på 4960 eller har man bytt till en annan nyans? jämför med wiedermans 101 som står brevid

RoTe

Citat från: homer skrivet 07 augusti 2009, 23:04:24 PM
4960 101

Är de tvätt maskinen och tiden som har åstakommit en färgändring på 4960 eller har man bytt till en annan nyans? jämför med wiedermans 101 som står brevid

Sol plus tvätt gissar jag.

http://www.phbuss.se/bussbilder_sverige/senaste_uppdateringar/0708_2009/Weidermans_Buss_3_SJL148_Kumla_busstation_0708_2009.jpg

Sån destination vill jag oxå kunna ha!!

Mustman

gud va roligt att se bussar från hemmavid, bor i kumla och örebro så det blir mycket buss åkande

Mattias

Citat från: homer skrivet 07 augusti 2009, 23:04:24 PM
4960 101

Nej då, du ser helt rätt! (Visst, med tiden så blir ju lacken matt och aningen blekt) Men det stämmer, de senaste leveranserna som dykt upp här i trakterna har en ANNAN blå nyans, än de vi haft här i över 40 år. Varför vet jag ej, det finns säkert någon mer initierad som kanske kan eller vill svara på det. Jävligt udda och onödigt tycker iallafall jag, det räcker med att stadsbilden ska försämras med lila bussar, enligt min mening en idiotförklaring på oss Örebroare med tanke på motiveringen till det lila valet.

Och Patrik: Tack för snygga bilder!

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Bussmicke

Trevligt, läge för en ny Kumlaresa ser jag.
Såg du inte DAB:en i Kumla som brukar rulla på 780?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Tack alla!

Och BM: Nej, jag var bara där i ca 20 min.

1896

Härlig nyans på dom nylackade.

Appropå kul destinationer, så hade Wasatrafik 1904, som demo vagn, "Have a nice day" i destinations rullen, trevligt budskap....

Christer K

Åmmebergs buss är med och kör i Forward Cupen

Såg även andra bolag som körde runt i Örebro, brukade vara Norlingsbuss som håller i trådarna på Cupkörningen.
Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Patrik

Citat från: Christer K skrivet 09 augusti 2009, 11:09:56 AM
Åmmebergs buss är med och kör i Forward Cupen

Såg även andra bolag som körde runt i Örebro, brukade vara Norlingsbuss som håller i trådarna på Cupkörningen.
Christer K

Jaha, det är därför jag såg ungdomar med spelartröjor på sig på McDonalds.

bisquit

Hej alla bussvänner, är ny på denna sajt.. Kan berätta att anledningen till att Länstrafiken Örebro. Har ny nyans av blått är den att. När Weidermans buss i Kumla skulle köpa in 2 beg, Carrus Fifty bussar. Så var de redan blåa från sin tid hos Västtrafik. Så då fråga de om det var okej om de slapp måla om de relativt nylackerade bussarna. Vilket de efter mycket om och men fick. Sen så efter en tid, så var det en på Länstrafiken som kalla upp Weidermans trafikledning och undra vilken färgkod det var. De tyckte det var en mycket trevligare färg. Så tack vare Weidermans, så blev det en ny snyggare nyans på bussarna.
Föresten har ni hört att Swebus måste se över motorerna i en serie av de nya stadsbussarna i Örebro?

Mvh Birger Kumla..

virtual1

Citat från: bisquit skrivet 21 september 2009, 19:11:30 PM
Hej alla bussvänner, är ny på denna sajt.. Kan berätta att anledningen till att Länstrafiken Örebro. Har ny nyans av blått är den att. När Weidermans buss i Kumla skulle köpa in 2 beg, Carrus Fifty bussar. Så var de redan blåa från sin tid hos Västtrafik. Så då fråga de om det var okej om de slapp måla om de relativt nylackerade bussarna. Vilket de efter mycket om och men fick. Sen så efter en tid, så var det en på Länstrafiken som kalla upp Weidermans trafikledning och undra vilken färgkod det var. De tyckte det var en mycket trevligare färg. Så tack vare Weidermans, så blev det en ny snyggare nyans på bussarna.
Föresten har ni hört att Swebus måste se över motorerna i en serie av de nya stadsbussarna i Örebro?

Mvh Birger Kumla..

Men den här nyansen är ju inte alls samma som Västtrafik-blått, fortfarande mer grönt i den här gentemot Västtrafiks blåa!

Ersa

Citat från: Mattias skrivet 07 augusti 2009, 23:41:24 PM
Nej då, du ser helt rätt! (Visst, med tiden så blir ju lacken matt och aningen blekt) Men det stämmer, de senaste leveranserna som dykt upp här i trakterna har en ANNAN blå nyans, än de vi haft här i över 40 år. Varför vet jag ej, det finns säkert någon mer initierad som kanske kan eller vill svara på det.

Du har nog rätt. Jag har också tyckt mig sett att den nya blå nyansen skiljer sig från den nuvarande. Ser man en ny färdtjänstbuss bredvid en något år gammal linjetrafikbuss (som inte kan vara blekt redan) märker man en viss skillnad.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 21 september 2009, 19:49:14 PM
Men den här nyansen är ju inte alls samma som Västtrafik-blått, fortfarande mer grönt i den här gentemot Västtrafiks blåa!

Vad snacjkar du om?
vaddå mer grönt?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 21 september 2009, 21:58:46 PM
Vad snacjkar du om?
vaddå mer grönt?

Om du blandar grönt o blått får du turkost, o det här är fortfarande mycket mer åt det turkosa hållet än vad Västtrafikbussarna är (den gamla nyansen var än mer turkos)