Nya bussar på Orust 70715 och 70716

Startat av AndersJ, 04 augusti 2009, 22:43:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AndersJ

Idag fanns det två nya Autosan på Orusttrafikens depå i Henån. Här är några bilder från min mobilkamera på dessa fordon

/Anders

/Anders

yngrot

Trevligt med interiör bilder .... synd med det svarta därbak snyggare med helt blå... en ser den väldigt trång ut i insteget oxå ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan B

Är det Allison-automat? Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl deras växelväljare som ser ut så?

Optimal

Citat från: Johan B skrivet 05 augusti 2009, 17:58:38 PM
Är det Allison-automat? Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl deras växelväljare som ser ut så?

Japp. Har åkt Mercedes Econic med likadan allison låda

Johan B

Citat från: Optimal skrivet 05 augusti 2009, 18:15:13 PM
Japp. Har åkt Mercedes Econic med likadan allison låda

R-N-D ser jag till vänster och till höger ser det ut att vara upp- respektive nerpil som jag antar är till för att växla manuellt. Men vad är knappen överst till höger till för? Låsa vald växel?

bjalle

Citat från: Johan B skrivet 05 augusti 2009, 20:58:07 PM
R-N-D ser jag till vänster och till höger ser det ut att vara upp- respektive nerpil som jag antar är till för att växla manuellt. Men vad är knappen överst till höger till för? Låsa vald växel?

Jag har samma växellåda i min Econic CNG. Knappen längst upp till höger står för Power vilket gör att den varvar mer mellan växlarna och den använder inte högsta växlen

Mustman

Jag tycker dessa bussar ser bättre ut varje gång jag ser dem

Johan B

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 05 augusti 2009, 21:09:53 PM
Jag har samma växellåda i min Econic CNG. Knappen längst upp till höger står för Power vilket gör att den varvar mer mellan växlarna och den använder inte högsta växlen

Se där. Ingen dum funktion alls.

AndersJ

Nu har alla tio Autosan Eurolider LE kommit till Henån inför hösttidabellen. De har nummer 70715-70724. Det verkar också som om 70790 och 70791 ska gå som reserver på Orust en tid nu i höst. Dessutom ska det komma ytterligare tre bussar under hösten, också troligen Autosan Eurolider LE.
/Anders
/Anders

S Svensson

Jag tyckte jag såg 70738 och regnr BRPxxx. Kan det varit BRP612?

AndersJ

/Anders

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AndersJ

Jag förmodar att 70738 hör hemma i Tanums kommun.
/Anders