Huvudmeny

Pendeltågstrassel..

Startat av Bussmicke, 02 augusti 2009, 23:29:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Signalfel genereade lite busskörning

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CS

Blev det kassa bilder på 6735?

Peter Rost

Vilken sträcka i tågtrafiken var det som låg nere?

Nico

Var det trasslet som var under lördagskvällen så var det från Centralen till Huddinge C respektive Farsta strand.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

mackanz

Kanske en dum fråga. Ser på en av bilderna att bussen kör där pendeln annars kör. Gör den det i normala fall med eller var det bara nu som bussen trixade in sig i den körbanan?

Peter Erret

Citat från: mackanz skrivet 03 augusti 2009, 08:35:38 AM
Kanske en dum fråga. Ser på en av bilderna att bussen kör där pendeln annars kör. Gör den det i normala fall med eller var det bara nu som bussen trixade in sig i den körbanan?

Spåren du ser på bilderna är Tvärbanans spår utanför Liljeholmens terminal inte pendeltågens.

Nico

Ersättningen för pendeln är väl överlag lite udda då den i vissa fall även angör tunnelbanestationer etc. Som synes Liljeholmen, men även Solna C... och Gullmarsplan har jag för mig. Vet inte om tanken är att folk ska byta till något annat färdmedel på ett lättare vis, men oftast tycker jag mera att det kommer på en massa folk som uppfattar det som om bussen ersätter. T-banan, spårvagnen eller vad det nu kan tänkas vara... förutom att det tar en massa extratid för alla följdfrågor som uppstår.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: CS skrivet 02 augusti 2009, 23:35:53 PM

Ops den bommade jag lägga upp.
får försöka komma ihåg att lägga upp den.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrX

Citat från: CS skrivet 02 augusti 2009, 23:35:53 PM

Då var det ju DU som körde den, tyckte jag kände igen bussförarn. Jag klev på i Huddinge efter en halvtimmas väntan och åkte ända till Årstaberg för att sedan avnjuta Palmyras kebab.

Fredde

Citat från: Peter Rost skrivet 02 augusti 2009, 23:48:25 PM
Vilken sträcka i tågtrafiken var det som låg nere?

Sträckan är den som Nico skrev, stoppet utbröt vid 17.30-tiden och var av större karaktär, drabbade även undertecknad som var i resetagen :P

Kaoset var desto större vid Årstaberg när ett överfullt tåg skulle med tvärbana och buss 160 till Gullmarsplan :-X ;D

Bussmicke

Citat från: Fredde_J skrivet 03 augusti 2009, 11:28:44 AM
Kaoset var desto större vid Årstaberg när ett överfullt tåg skulle med tvärbana och buss 160 till Gullmarsplan :-X ;D

Förklarar varför det var så in i H-e med folk där vid 17:50..
//Bussmicke.

virtual1

Citat från: Fredde_J skrivet 03 augusti 2009, 11:28:44 AM
Sträckan är den som Nico skrev, stoppet utbröt vid 17.30-tiden och var av större karaktär, drabbade även undertecknad som var i resetagen :P

Drabbade mig med, fick ta taxi två-vägs till/från Stuvsta, ty dit ville ju inte ersättningsbussarna komma 8-(

LinusA

Sedan när går pendel-ersättningen via Liljeholmen? I SL:s linjebeskrivningar (uppdaterade 2003!) står inget om detta, där är det Liljeholmsbron -> avfart Västberga i södergående riktning.

Bussmicke

//Bussmicke.