Huvudmeny

Dagens rätt

Startat av Mr G, 30 juli 2009, 18:06:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Kan tänka mig att det vattnas i munnen på Jonas nu. Vad kan det vara för delikatess som det bjuds på idag tro?
吉先生

Möllers

JAB

Man brukar väl mest använda sekret från den andra änden av det olyckliga djuret för att krydda brännvin med ?
Fast jag är lyckligtvis vegetarian.... :)

sukkeri

Citat från: JAB skrivet 30 juli 2009, 18:22:13 PM
Man brukar väl mest använda sekret från den andra änden av det olyckliga djuret för att krydda brännvin med ?
Fast jag är lyckligtvis vegetarian.... :)
Som djurskötare och djurbilsförare tycker jag djuren inte alls är olyckliga i motsats till växter som i de flesta fall måste stå stilla ute i regn och kyla för att sedan frysa ihjäl !!

Hans Fredriksson

Vad är det för djur?
Är det kanin, hare eller grävling?

JAB

Jag tror på ett plattsvansat djur som brukar serveras på en krog i Dalslandsskogarna vad jag vet.

Mr G

Det sades iallafall vara den lokala delikatssen "Rabbits head". Men vad vet om det... Något motbjudande tyckte jag. Bilden är från Chengdu, Sichuan, Kina.
吉先生

JAB

Inte mycket kött på en sådan stackare, om den inte är mycket större än våra "rabbisar".
Den råa produkten finns på nedanstående länk, för den som är intresserad.

VARNING! Denna länk hänvisar till bilder som kan innehålla djurdelar och djurblod.
http://www.diytrade.com/china/4/products/2785510/RABBIT_HEAD.html

Provade du delikatessen i fråga ?

Mr G

Jorå, jag gnagde (om uttrycket tillåts) på kindköttet, det var nog ok till smaken. Fast jag hade inte aptit att gå vidare och sluka i mig hela innanmätet som mina kinesiska värdar gjorde. Finns ju folk i Sverige som käkar kanin, så det är väl inte ogörligt i och för sig. Fast mina tankar gick nog till en annan gnagare när jag såg tänderna lysa mitt i maten.
吉先生