Ersättningsbussar i Laholm (11 bilder): Öresundstågen

Startat av Staffan Sävenfjord, 30 juli 2009, 15:40:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Som redan meddelats är det avstängning i tågtrafiken mellan Båstad och Ängelholm under tiden 6 juli - 9 augusti. Under nästa vecka gäller det även Ängelholm - Helsingborg. Tågen vänder i Båstad - eller egentligen Grevie eftersom det inte går att vända tåg vid en hållplats som Båstad södra. Men utväxling till buss sker i Laholm, eftersom det är bättre väg och dessutom större möjligheter att ställa upp bussarna.
Jag börjar med de bussar som gick för Öresundstrafiken och som var beställda av Skånetrafiken. I nästa avsnitt kommer de bussar som gick för SJ-tågen.

Rätt trångt kan det bli när ett tåg väntas trots att delar av parkeringsplatsen är avstängd.

Det var väl tilltaget med bussar och de flesta gick på sin höjd halvfyllda. Detta gjorde också att de tidigare befarade farhågorna för att linjebussar inte skulle klara bagaget visade sig ogrundade. Varje avgång var blandat med ungefär hälften turistbussar och hälten regionalbussar.

Möllers

Fina bilder staffan sog att du plåta swebus 4880 den skulle jag vilja med plåta tror inte jag har den med i min 48serien alls.

Cityliner

ja att det är lite folk som åker är ju ganska bekvämt om man säger så.. iaf lättstädat när man kommer hem.
Tyckte att jag såg dig när jag körde till Ängelholm från Laholm kl 16.20. hann bara se någon i ögonvrån som höll i en kamera.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mikael Lövgren skrivet 30 juli 2009, 22:12:32 PM
ja att det är lite folk som åker är ju ganska bekvämt om man säger så.. iaf lättstädat när man kommer hem.
Tyckte att jag såg dig när jag körde till Ängelholm från Laholm kl 16.20. hann bara se någon i ögonvrån som höll i en kamera.

Jaså, det var du som körde Translinern då. Jag fotograferade den inte eftersom jag redan tagit bild på den i såväl Ängelholm som Laholm 14.20 till din kollegas tydligt visade förtjusning.

Johan Hansson

Alltid trevligt att möta dig Staffan.
Av någon konstig anledning så möts vi på järnvägstationerna i Halland.
Måste säga att det var smidigt att gå av tåget i Laholm och sedan gå över till ersättningsbussarna.
Kan nämna att det var samma förare idag som körde 5614 på tågersättningarna.
På en av bilderna syns jag även som civilklädd.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan Hansson skrivet 30 juli 2009, 23:38:02 PM
Alltid trevligt att möta dig Staffan.
Av någon konstig anledning så möts vi på järnvägstationerna i Halland.
Måste säga att det var smidigt att gå av tåget i Laholm och sedan gå över till ersättningsbussarna.
Kan nämna att det var samma förare idag som körde 5614 på tågersättningarna.
På en av bilderna syns jag även som civilklädd.

Jo, det är alltid trevlig att råkas. Och du skymtar på gloplatsen längst fram till vänster i 5614. Jag hoppas hemresan gick bra sedan. Jag såg dig stå med 5222 vid Laholms Busstationen.

Johan Hansson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 juli 2009, 23:52:27 PM
Jo, det är alltid trevlig att råkas. Och du skymtar på gloplatsen längst fram till vänster i 5614. Jag hoppas hemresan gick bra sedan. Jag såg dig stå med 5222 vid Laholms Busstationen.

ja just det jag tog linje 324 direkt ifrån laholm till halmstad.
bussen var 5622
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.