Huvudmeny

Busslink 6014

Startat av Cero, 29 juli 2009, 17:06:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cero

Busslink 6014 (Sc Omnilink led) har blivit blå och flyttad till Söderort. Antar att det är för att toppa upp blåbussflottan på 173:an som fick utökad trafik förra hösten och därmed gissar jag att vagnreserven blev lite snål (1 vagn). Det har gått en del rött på linjen ibland. Den skiljer sig från övriga blåingar i att den har vita fält kring skyltskåp och bakruta. Någon som vet om fler vagnar har/ska gå samma väg eller om denna blir ensam tillsammans med etanolvagnarna 3704-12?

Ted Selander

Citat från: Cero skrivet 29 juli 2009, 17:06:29 PM
Busslink 6014 (Sc Omnilink led) har blivit blå och flyttad till Söderort. Antar att det är för att toppa upp blåbussflottan på 173:an som fick utökad trafik förra hösten och därmed gissar jag att vagnreserven blev lite snål (1 vagn). Det har gått en del rött på linjen ibland. Den skiljer sig från övriga blåingar i att den har vita fält kring skyltskåp och bakruta. Någon som vet om fler vagnar har/ska gå samma väg eller om denna blir ensam tillsammans med etanolvagnarna 3704-12?

Den blir t.v. ensam. Intressant att olika lackverkstäder så ofta tolkar anvisningarna på sitt eget sätt. Inte blir det backjobb heller så vitt jag vet.

/Ted

Yujin Zhang

När vi ändå är inne på ämnet om ommålningar kan jag meddela att även 6614 och 6615 har bytt färg till blått och sågs idag på 676.

Optimal

Citat från: Yujin Zhang skrivet 29 juli 2009, 18:41:25 PM
När vi ändå är inne på ämnet om ommålningar kan jag meddela att även 6614 och 6615 har bytt färg till blått och sågs idag på 676.

6014 sågs är ju i söderort. Hur kan den då rulla på 676 :D  ;)

Cero

Citat från: Ted S skrivet 29 juli 2009, 17:43:13 PM
Den blir t.v. ensam. Intressant att olika lackverkstäder så ofta tolkar anvisningarna på sitt eget sätt. Inte blir det backjobb heller så vitt jag vet.

/Ted

Ett tag misstänkte jag att man beställt jobbet med vita fält som en signal till att den är avvikande och inte gillar sprit utan att den vill ha mer raffinerade drycker ;), men det är säkert som du säger att lackfirman tolkat anvisningarna tokigt.

Bussmicke

Citat från: Optimal skrivet 29 juli 2009, 18:45:02 PM
6014 sågs är ju i söderort. Hur kan den då rulla på 676 :D  ;)

Hurt vore det om nuffrorna läses rätt?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 29 juli 2009, 21:10:49 PM
Hurt vore det om nuffrorna läses rätt?

jaja. En 6a hit eller dit  ;)

Fredrik Klint

6617 har också blivit blå (med vitt runt bakrutan). Gammal nyhet kanske?

Fredde

Citat från: Fredrik Klint skrivet 29 juli 2009, 22:09:45 PM
6617 har också blivit blå (med vitt runt bakrutan). Gammal nyhet kanske?

Mig veterligen den enda B9S med detta...

/Fredde

Nico

Kommer inte ihåg hur 6616 såg ut runt bakrutan, men även den är blå numera har jag för mig... eller tyckte jag i alla fall när jag såg den häromsistens.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredrik Klint

6616 är blå bak...

Ersa

Personligen tycker jag att det felaktiga utförandet med vita fält fram och bak på blåbussar ser riktigt bra ut! :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Citat från: Verspieder skrivet 31 juli 2009, 19:17:24 PM
Personligen tycker jag att det felaktiga utförandet med vita fält fram och bak på blåbussar ser riktigt bra ut! :)

Håller med, då det bryter av och lättar upp det hela lite.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman