Huvudmeny

Gammal SL buss ?

Startat av Möllers, 26 juli 2009, 19:56:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten

Nä, det tror jag inte. Klädseln luktar Linjebuss tycker jag, men någon annan med bättre luktsinne kan nog precisera det bättre.

virtual1

Citat från: Karsten skrivet 26 juli 2009, 20:01:24 PM
Nä, det tror jag inte. Klädseln luktar Linjebuss tycker jag, men någon annan med bättre luktsinne kan nog precisera det bättre.

Är nog t.om. en Veolia - numret är rätt högt hos Temptrans vilket tyder på att den är rätt nyinköpt, Temptrans Säffle-leder
kommer väl från Linjebuss/Connex/Veolia de flesta av dem med?! - skulle t.o.m kunna gå så långt att gissa att det är individen nedan,
ty den är avställd sen 2 veckor tillbaka knappt o har knappast hunnit ramla ur systemet här ännu! - o är det den så
har den vart SL-lackad IAF tidigare =)

Börje

Citat från: virtual1 skrivet 26 juli 2009, 20:36:00 PM
Är nog t.om. en Veolia - numret är rätt högt hos Temptrans vilket tyder på att den är rätt nyinköpt, Temptrans Säffle-leder
kommer väl från Linjebuss/Connex/Veolia de flesta av dem med?! - skulle t.o.m kunna gå så långt att gissa att det är individen nedan,
ty den är avställd sen 2 veckor tillbaka knappt o har knappast hunnit ramla ur systemet här ännu! - o är det den så

Nädu, den är det inte! Stolarna är Skåne-lila i den.

Karsten

Citat från: virtual1 skrivet 26 juli 2009, 20:36:00 PM

Nä, den där lär det inte vara. Midbus ledvagn hade Malmöhuslila inredning sist jag körde den.

virtual1

Citat från: Börje skrivet 26 juli 2009, 20:43:05 PM
Nädu, den är det inte! Stolarna är Skåne-lila i den.

Kom på det ungefär 30 sekunder efter jag lagt upp den, men vette tusan vilken det kan vara då,
skulle IAF tro att det är en Veolia i 07XX-serien...

Karsten

Jag körde Veolia 1407 på förra årets Roslagsbaneersättning, om jag minns rätt hade den samma klädsel som på bilden du länkat till.

Peter L

Citat från: virtual1 skrivet 26 juli 2009, 21:12:33 PM
Kom på det ungefär 30 sekunder efter jag lagt upp den, men vette tusan vilken det kan vara då,
skulle IAF tro att det är en Veolia i 07XX-serien...

Kan det vara eftersom bussen ifråga har AC vilket Cx 772-776 samt 780 hade (f.d. X-bussar). 766 hade inte AC.

virtual1

Citat från: Karsten skrivet 26 juli 2009, 21:37:10 PM
Jag körde Veolia 1407 på förra årets Roslagsbaneersättning, om jag minns rätt hade den samma klädsel som på bilden du länkat till.

Fel skyltskåp till att börja med o sen inte A/C på den heller...

Ersa

Nej, nyansen på bussen i länken överst ser inte ens ut som SL-rött. Dessutom är den ju i toppskick lackmässigt vilket exporterade SL-vagnar sällan är efter 15 år i tjänst...  ::) Skulle snarare tippa på att den fått ny lack i sitt nya hemland.

Fredrik Mattsson

Citat från: Verspieder skrivet 27 juli 2009, 11:09:08 AM
Nej, nyansen på bussen i länken överst ser inte ens ut som SL-rött. Dessutom är den ju i toppskick lackmässitgt vilket exporterade SL-vagnar sällan är efter 15 år i tjänst...  ::) Skulle snarare tippa på att den fått ny lack i sitt nya hemland.

ditt tippande stämmer nog rätt bra, för även bland annat gamla 09, 14, 24 har fått denna lack.

virtual1

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 27 juli 2009, 18:00:18 PM
ditt tippande stämmer nog rätt bra, för även bland annat gamla 09, 14, 24 har fått denna lack.

Skumt att de börjar få råd att lackera NU då finanskrisen är som värst i Baltikum, men då det boomade för ungefär tre år sen
var Temptrans bussar mer eller mindre fallfärdiga många av dem!

Fredrik Mattsson

Citat från: virtual1 skrivet 27 juli 2009, 21:07:28 PM
Skumt att de börjar få råd att lackera NU då finanskrisen är som värst i Baltikum, men då det boomade för ungefär tre år sen
var Temptrans bussar mer eller mindre fallfärdiga många av dem!

nja, har för mig dom gjorde det i början av 2008, 24 är avregistrerad. så hann inte gå länge i denna lack.

virtual1

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 27 juli 2009, 23:02:39 PM
nja, har för mig dom gjorde det i början av 2008, 24 är avregistrerad. så hann inte gå länge i denna lack.

Tänkte mest på den aktuella bussen just nu! - den är väl inte så gammal i gemet hos Temptrans?