Classic car week i Rättvik

Startat av j-a, 26 juli 2009, 18:00:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Idag började Classic car week i Rättvik med rally för lastbilar,bussar och andra arbetsfordon,här kommer några bilder.
Börjar med en som inte ser ut att vara klar att köra med än,lite småfix kvar att göra ;)

Futurliner #8

Futurliner #8

GDG 150  (1395)

Scania ajokki  (ombyggd till husbuss)

Postbuss

Och sist en bild från parkeringen på en fd linjevagn ser ut som en fd Swebus,märkt 0711

grusakarn

scania ajokkibussen är min buss kul att se  den här!!!!

Ulf Fernestad

GDG 150  (1395)
Härligt att se 1395, den har man kört åtskilliga gånger när jag jobbade i Karlstad, ska man vara petig med färgsättningen
så är det synd i mitt tycke att man har målat taket gulaktigt samt även två gula fält på sidorna, bussen ska vara röd (tomatröd) med silverfärgat tak

Staffan Sävenfjord

Citat från: j-a skrivet 26 juli 2009, 18:00:08 PM

Och sist en bild från parkeringen på en fd linjevagn ser ut som en fd Swebus,märkt 0711

Den här bussen hamnade hos Swebus när familjen Gradin sålde Malmfältens Omnibus AB/Gällivare Trafik AB till dem. Såldes 2003 till Hörnefors Trafikcenter, därav märkningen Hörnefors.

Camilla

Citat från: j-a skrivet 26 juli 2009, 18:00:08 PM
Idag började Classic car week i Rättvik med rally för lastbilar,bussar och andra arbetsfordon,här kommer några bilder.
Börjar med en som inte ser ut att vara klar att köra med än,lite småfix kvar att göra ;)

Futurliner #8

Futurliner #8
Vad tusan är det här, jag har aldrig sett nåt liknade

RoTe

BenS

Citat från: grusakarn skrivet 26 juli 2009, 19:42:42 PM
scania ajokkibussen är min buss kul att se  den här!!!!

från "Flata"  ;D

j-a

bilomnibussen

Hej! Den här lilla SKV-postbussen ser man lite då och då. Ett tag tror jag den ägdes av någon i Örebrotrakten. Trevligt format för en privat veteranbuss.
Mvh Jan G

BenS

Citat från: bilomnibussen skrivet 27 juli 2009, 19:01:16 PM
Hej! Den här lilla SKV-postbussen ser man lite då och då. Ett tag tror jag den ägdes av någon i Örebrotrakten. Trevligt format för en privat veteranbuss.
Mvh Jan G

Har sett den några gånger i Valskog mellan Köping och Arboga.

Viking

GDG 150  (1395)

Lägger in en reprisbild från den tiden detta var en SvOf buss

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida