Huvudmeny

Gårdagens körning

Startat av MrX, 26 juli 2009, 13:11:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrX

Igår klarades en nattkörning av. Det var riktigt lugnt att köra även fast det var löning. Dagen startades 19:57 med avlösning på 875 mot Gullmarsplan. Bussen jag fick ta över var Swebus 4454. Bussen var trött, riktigt trött. Växellådan arbetade ändå på riktigt bra måste jag säga. Förmodligen har bussen den bäst fungerande retardern på hela garaget. Det gillar jag!

4454 vid Gullmarsplan strax innan avgång på 873 klockan 21:35:

Klockan är 00:47 och jag har precis anlänt till avgångshållplatsen Nyfors med 4668. Underbar buss, fungerar jättebra!

4668 invändigt. Gissa varför det är garagets bästa buss att köra natt med

Två varv på 491:an hann jag med. Nu är klockan 02:24.

Ensam på Sjöbergsplan, Slussen. Klockan närmar sig min sista avgång som var klockan 03:38:

Bonusbild från garaget. Klockan 23:20 är det ganska lugnt på garaget, bussarna sover och väntar på nya äventyr. Kvällskörningarna är inte avslutade så inga bussar kommer hem för nattvila och ingen nattbuss startar. Jag var först ut med avgång från depå 00:38.

Det är riktigt kul å lägga upp bilder så här. Kanske något jag borde fortsätta med. Tyvärr har jag inte världens bästa kamera och bildredigering är inget jag förstår mig på. Men är det något jag skulle kunna göra bättre så säg gärna till.

Simon A

Personligen tycker jag inte att det spelar så stor roll om bilderna är 100 % perfekta. Man ser tillräckligt bra vad bilderna förmedlar, i båda trådarna, och ger nästan en dokumentär känsla :) Så jag har inget att klaga på. Fortsätt gärna!

//Simon

Peter Erret

4668 invändigt. Gissa varför det är garagets bästa buss att köra natt med

[/quote]

Jag tror du gillar de låga ryggstöden som ger en bra överblick i bussen. Trevliga bilder. Det är inte lätt att ta bilder när mörkret faller på.