Centralen i Malmö del 4 The End ...

Startat av Möllers, 24 juli 2009, 01:41:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Nu kommer sista bilderna nu hoppas ni gillade dom jag blev rätt nöjt över dom  :)
Kommer lite annat sen ifrån Malmö så se senare om jag ska till Lund plåta deras nya bussar var mäningen jag skulle tid idag med den stannade aldrig i Lund då fick det bli Malmö då.

Camilla

Fina bilder du har tagit men en del bilder är lite för mörka tycker jag

Möllers

Jo minns tänkte det men få göra dom ljusare nästa gång på kamerian sen var det värdet med som gjorde dom lite mörka med tror jag.
Men del4an var dom väl inte mörka väl tycker det var rätt ljusa här..
Tack du gillar dom  :)

Bussmicke

Fota i RAW och int eJpeg så kn du redigera i efterhand och således erhålla bättre resultat
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 24 juli 2009, 08:16:05 AM
Fota i RAW och int eJpeg så kn du redigera i efterhand och således erhålla bättre resultat

Nä nä...RAW är bara för som som tror dom är superexperter på fotografering och har tid o sitta o pilla med varenda bild i all evighet sedan, och dessutom måste man ha onödigt gott om plats både på minneskortet och i hårddisken  8)

Alltså..Micke - dina bilder är superbra - men jag har inte märkt någon outstanding kvalité på dom för att du fotar i RAW jämfört med oss som nöjjer oss med JPEG.

Såhär blev mina fotade i vanlig jpeg-kvalitet med fast bländare 8, sedan får man ändra den uppåt eller neråt beroende på ljuset...men alltid se till att tiden är minst 250 vid rörelse.

Ett annat tips är att använda skugga/högdager i Photoshop för att jämna ut skuggor och ljus - så blir dom heller inte så mörka även om dom var mörka när dom togs.

(en parentes: var den som satte på vagnsnumret full när han gjorde det eller? snett o vint som bara den  :P)

Bussmicke

Det är ju klart Uffe, fotar man alltid i solen, i medljus, så behöver man väl inget annat...
Fota i motljus eller i blandljus så ska du se hur det blir...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Har kört Raw innan men har inget som program att ha bilderna på sen har jag inte ens Photoshop.
Men jag hade min blänade på 11 typ  ::)
Har en liten fråga kör det hallands bussar i Ängelholm nu tro efter som jeppe plåtade några där.