Iveco - broschyr

Startat av Autotransit, 23 juli 2009, 19:56:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Autotransit

Iveco/Fiat har väl varit rätt så stora även på bussar i Europa, men har de sålt några av de större bussarna Sverige någon gång? Av färgen att döma, så verkar det nästan som om den skulle gå för Västtrafik :D

/Stellan

Simon Bertilsson

De här inscannade broschyrerna är verkligen ögongodis (om än att bussen i just den här foldern kanske inte var något att ta med på skönhetsutställning ;)).
Riktigt roliga att se!

Autotransit

Roligt att höra att det uppskattas, är det inte så att ni tröttnar på broschyrer så fortsätter jag gärna  ;)

Jag tycker själv att det är lite extra roligt med det som är lite udda, och som man inte ser varje dag. I broschyrerna får man dessutom veta lite mer om fordonens data och varianter, även om man inte alltid förstår texten.

/Stellan

Mustman

finns det fler bilder på denna buss?
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Autotransit

Inte av exakt den här modellen, men det är några andra i samma familjen som jag scannar under kvällen

/Stellan

Autotransit

Fyller på med resten av broschyren. Kommentera gärna och berätta det ni vet om broschyrerna, det är roligt för mig och kanske andra att få veta lite mer om vad som visas  ;)

/Stellan

Mustman

"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Danne B.

Härligt!!! Ingen risk att man tröttnar på broschyrer!!! :) Keep up the good work!!! 8)

//Danne

S Svensson

Citat från: Autotransit skrivet 23 juli 2009, 19:56:48 PM
Iveco/Fiat har väl varit rätt så stora även på bussar i Europa, men har de sålt några av de större bussarna Sverige någon gång? Av färgen att döma, så verkar det nästan som om den skulle gå för Västtrafik :D

/Stellan
FIAT  började runt 1967 sälja bussr i Sverige. Jag minns speciellt Dagsås Busstrafik AB som hade en sådan som var kvar i trafik länge för att sedan bli campingbuss. Även ett företag i Skara hade sådana liksom ett företag i Falkenberg,Vinbergs Busstrafik. De gemensamma var att karossen var tillverkad i Ringsted i Danmark.