Huvudmeny

MTA 1059 på 2nd avenue

Startat av jocke, 22 juli 2009, 01:54:11 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Var länge sedan jag visade några bilder från New york.
Det var snart 1 år sedan jag var där så kände det var på tiden.

Ni kommer dock få lite fler bilder i höst, en ny resa är inbokad mellan 16 och 24 augusti. Tills dess. Enjoy.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

virtual1

Citat från: jocke skrivet 22 juli 2009, 01:54:11 AM
Var länge sedan jag visade några bilder från New york.
Det var snart 1 år sedan jag var där så kände det var på tiden.

Ni kommer dock få lite fler bilder i höst, en ny resa är inbokad mellan 16 och 24 augusti. Tills dess. Enjoy.

Vad är det för fel på Amerikanska designers? Deras t-banor o bussar ser ju allt som oftast ut som 'hej-kom-o-hjälp-mig'! - det här är väl inte på nåt sätt nåt 'värsta exempel' - men snygg var den ju inte...

jocke

Haha jag tycker dom har sin charm. Det säger väl helt klart USA iaf :D

Kristian

Jag tycker inte alls att det är något fel på amerikanska formgivare, den där var ju läcker. :D
Snygg bild.

virtual1

Citat från: Kristian skrivet 22 juli 2009, 21:22:51 PM
Jag tycker inte alls att det är något fel på amerikanska formgivare, den där var ju läcker. :D
Snygg bild.

Läcker? - med den där blaffan till kofångare som är tokestetiskt ful, samt utstående frontlyktor som ser idiotiska ut, nån konstig rundning omskyltskåpet som ser helt malplacerat ut, fönster på sidorna som ser både för små ut o som ser ut att sitta alldeles för högt upp! Samt nån konstig rundning/välvning på framrutorna som inte alls passar in, burr!!!!!!!

Simon Bertilsson

Citat från: virtual1 skrivet 22 juli 2009, 21:53:11 PM
Läcker? - med den där blaffan till kofångare som är tokestetiskt ful, samt utstående frontlyktor som ser idiotiska ut, nån konstig rundning omskyltskåpet som ser helt malplacerat ut, fönster på sidorna som ser både för små ut o som ser ut att sitta alldeles för högt upp! Samt nån konstig rundning/välvning på framrutorna som inte alls passar in, burr!!!!!!!

Jänkarna är ett märkligt folk. De kan designa världens snyggaste datorer (Apple) men de har världens tveklöst fulaste flotta av tunga fordon. Sprillans nya lastbilar och bussar, men som ser ut att vara hämtade från 70-talet

virtual1

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 22 juli 2009, 22:04:24 PM
Jänkarna är ett märkligt folk. De kan designa världens snyggaste datorer (Apple) men de har världens tveklöst fulaste flotta av tunga fordon. Sprillans nya lastbilar och bussar, men som ser ut att vara hämtade från 70-talet

Ja, du, jag håller fullständigt med - bussen är troligen från 1997 för övrigt o är en 'New Flyer Artic D60'!

virtual1

Då vi ändå pratar fula amerikanska bussar, ta en koll här: den som designat den här fronten måste gått på ofantligt konstiga psykedeliska preparat, resten av bussen ser dock helt OK ut!

http://bus.nycsubway.org/perl/show?3091

Möllers

Den GMC T6H är en classic buss alla gånger finns många såna som kör idag som är gjoda på 70 80 talet..

michael k

ser ut som en gammal säffle tycker jag

jocke

Citat från: virtual1 skrivet 22 juli 2009, 21:53:11 PM

Kofångarna behövs i nyc trafiken. Skulle inte vara mycket kvar annars.

Kan ja tänka mig att rutorna  är sluttande inåt för att de ska vara lättare o se trafikljusen, som i nyc bara hänger i luften i mitten av korsniningen, finns inga i ögonhöjd.

Martin Maltkvist

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 22 juli 2009, 22:04:24 PM
De hittar inte rätt i hjärnkontoret ty ingen defragmentering har gjorts på år o dar... Konservativa är vad jänkefolket är o inget annat(i min mening).
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin