Huvudmeny

Testbilder..

Startat av Bussmicke, 09 augusti 2007, 20:41:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Då är det bara att säga upp sig från ICA i Årstaberg och ta jobb som fotojournalist. ;)

Folk brukar fråga mig som kör en liten 350D om jag är journalist...  :P

Magnus_J

dum fråga kanske men vad testas???  ::)

Niklas Bygdestam

Citat från: Bussmicke skrivet 09 augusti 2007, 20:41:26 PM

Det här tycker jag nog är bland det vansinnigaste som någonsin har byggts när det gäller fartyg. Ett flytande lyxhem som är för permanentboende för extremt rika personer. De bor där på livstid. Även personalen på fartyget bor och jobbar där på livstid. Begriper inte hur man kan komma på idén att bygga ett sånt här fartyg eller att komma på att för livstid jobba där
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Magnus_J

måste ju vara en bra idé eftersom folk köper boende  ;D
nån har ju tjänat pengar på Idéen ,.,.

Bussmicke

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 09 augusti 2007, 21:54:33 PM
Då är det bara att säga upp sig från ICA i Årstaberg och ta jobb som fotojournalist. ;)

Folk brukar fråga mig som kör en liten 350D om jag är journalist...  :P

Behöver nog bättre kunskaper om jag ska jobba som fotograf, är det inte svårt att leva på det?

Testar nya kameran.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bengt Lindstein

Citat från: Bussmicke skrivet 10 augusti 2007, 00:50:19 AM
Behöver nog bättre kunskaper om jag ska jobba som fotograf, är det inte svårt att leva på det?

Beror säker på vad man fotograferar, skall man jaga nyhetsbilder så gäller det nog att vara först på plats och sedan ta en unik bild, då kan man nog tjäna bra med pengar, har pratat med en som vet en del och han sa att han hjälp några som haft en unik bild och någon av kvällstidningarna hade betalt ca 20000 för den bilden, men det är nog väldigt mycket tur, tror inte man tar sådana bilder varje gång.

Är det modefotograf/porträttforograf eller något studiojobb man har så tar man säkert betalt per timme??

Du tjänar nog mer pengar att jobba på ICA än fara runt som en galning och jaga olyckor m.m

Hälsar
Bengt
(som en gång lyckades få in en nyhetsbilder på Expressens förstasidan ;D första och enda gången jag skickat in en bild till en tidning dessutom (se hemsidan/Insatsbilder/Radhusbranden i Trosa om ni vill se resultatet)

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Bussmicke skrivet 09 augusti 2007, 20:41:26 PM

Förstår att han står. Farthindren på bron är inte att leka med.
Senast i förrgår blev jag vittne till hur en bil körde in i en MC bakifrån vid ett av farthindren norrgående.

Ang. nyhetsfotograf så håller jag på mycket med det, och hittils har jag inte lyckats sälja bilder, däremot har jag i alla fall börjat synas, bland annat på wighsnews (och i tidningen "Tåg" :D). Så det är inget lätt jobb.

Magnus_J

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 10 augusti 2007, 12:05:36 PM
Förstår att han står. Farthindren på bron är inte att leka med.
Senast i förrgår blev jag vittne till hur en bil körde in i en MC bakifrån vid ett av farthindren norrgående.

Ang. nyhetsfotograf så håller jag på mycket med det, och hittils har jag inte lyckats sälja bilder, däremot har jag i alla fall börjat synas, bland annat på wighsnews (och i tidningen "Tåg" :D). Så det är inget lätt jobb.

nånstans skaman väl börja och "göra sig ett namn" wighs är trevliga.

Bengt Lindstein

Citat från: Magnus_J skrivet 12 augusti 2007, 20:33:59 PM
wighs är trevliga.

Ja det är dom, jag brukar skicka mina bilder dit dom få gånger jag nu fotar "nyhetsbilder".

Hälsar
Bengt

KRNI

En fråga till Micke, har den nya kameran fullformatsensor som EOS5D?
/KRNI

Bussmicke

nää, cropfaktor på ungefär 1,3
//Bussmicke.

KRNI

Ok, tack för svaret. Lyckades inte finna något om den hos Canon.se, märkligt?!
ps. Du får uppdatera signaturen nu! ;)

/KRNI

M224

Citat från: KRNI skrivet 13 augusti 2007, 18:53:31 PM
Ok, tack för svaret. Lyckades inte finna något om den hos Canon.se, märkligt?!
ps. Du får uppdatera signaturen nu! ;)

/KRNI

Den svenska Canon-sidan är alltid efter. Helt otroligt att EOS 1D Mk III inte finns med.

Jag kollar aldrig på den sidan, prova i stället dessa, betydligt bättre kan jag lova!  :D

http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/index.asp

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ProductCatIndexAct&fcategoryid=111

USA:s hemsida har otroligt mycket godis att bjuda på. Snacka om helt annan kundservice!

Här till exempel...

http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=HomePageAct

KRNI

Tack för svaret Daniel!
/KRNI