Blandat från Malmö o Lund (igen)

Startat av Cyklisten, 21 juli 2009, 17:21:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Just på tisdagar har jag lite mer tid efter jobben (och är mindre trött), så jag skulle resa lite längre inom Skåne. Men efter en rejäl lunch på ett välkänt ställe vid Sankt Petri Kyrka blev man lite full i magen och orken bara försvann. Istället hoppade jag av tåget halvvägs hem för att försöka fånga någon av de nya små servicefulingar.
Först kommer tre bilder från Malmö

Vadstena Buss TXF853 inväntar sina passagerare på Stortorget

Arriva 6516 svänger in på Centralen

"Hundmöte" mellan två Arriva-MAN

Veolia 2841 med sina kantiga lådor på taket

Umeå-Neoplanerna finns kvar

Samma Neoplan, här känns den extra liten

Kutsenitsen igen, verkar vara bara en enda i trafik

Veolia 2460 i svängen

Två MAN-syskon från den senare leveransen

Och så smyger man in en bonusbild, fick en trevlig åk hem ;)

Möllers

Nya bussarna i Lund har jag aldrig lykas att plåta alls men hur lägge kör dom på serice linjen i lund ???

Cyklisten

Jag vet inte exakt hur länge, kanske en-två veckor. Men tillräckligt länge för att en av dessa skulle bli krockskadad.

Simon Bertilsson

Citat från: Cyklisten skrivet 21 juli 2009, 17:21:21 PM
Just på tisdagar har jag lite mer tid efter jobben (och är mindre trött), så jag skulle resa lite längre inom Skåne. Men efter en rejäl lunch på ett välkänt ställe vid Sankt Petri Kyrka blev man lite full i magen och orken bara försvann. Istället hoppade jag av tåget halvvägs hem för att försöka fånga någon av de nya små servicefulingar.
Först kommer tre bilder från Malmö

La Empanada månne? I så fall kan jag förstå dig...  :P 8)
Trevliga bilder förresten!

Cyklisten

Penne Rigatte ska man väl beställa som "liten" vilket betyder "stor" på deras språk ;)

Brollan

Citat från: Cyklisten skrivet 21 juli 2009, 17:21:21 PM

Vadstena Buss TXF853 inväntar sina passagerare på Stortorget

Samma buss idag i Göteborg

Niklas Bygdestam

Citat från: Cyklisten skrivet 21 juli 2009, 17:47:43 PM
Jag vet inte exakt hur länge, kanske en-två veckor. Men tillräckligt länge för att en av dessa skulle bli krockskadad.

Vad händer med de gamla servicelinjebussarna?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bernt Talbrant

Citat från: Cyklisten skrivet 21 juli 2009, 17:47:43 PM

Veolia 2841 (BTH506) är i trafik sedan den 29 juni enligt bilregistret.

Bernt Talbrant

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 juli 2009, 00:37:57 AM
Vad händer med de gamla servicelinjebussarna?

Ännu har inget hänt i varje fall - åtminstone inte med nedanstående tre som jag fotograferade den 11 oktober 2007. Alla tre dessa anges fortfarande vara i trafik i bilregistret.

Veolia 2824

Veolia 2825

Veolia 2826

Simon A

Bilden på hundmötet mellan MAN: arna var riktigt tuff.

//Simon

Cyklisten

Tackar för beröm!  ;D Angående de gamla bussar: jag har sett minst en av dessa kvar i trafik, den syns ju även på en bild med Vest:en.