Någon som vet något om Swebus 3985?

Startat av Niklas Bygdestam, 21 juli 2009, 14:07:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Jag har tidigare ställt frågor om Swebus 3985 här i Buss Snack

Bussen rullade de sista åren i Uppland. Men den var så länge den gick i trafik här Skånegul. Troligen fick den behålla den färgen för att man inte ville satsa på omlack på en buss som man planerade att bli av med. Den lär också ha rullat på övertid här och skulle ha varit borta kanske något år innan den faktiskt försvann härifrån. Tyvärr såg den på utsidan bara risigare och risigare ut

Bussen är i alla fall borta från UL-trafik. Den ska ha kommit till Busmarket. Vet någon om bussen står kvar där? Vet någon vilket öde som väntar bussen?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jan

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 21 juli 2009, 14:07:35 PM

Bussen rullade de sista åren i Uppland. Men den var så länge den gick i trafik här Skånegul. Troligen fick den behålla den färgen för att man inte ville satsa på omlack på en buss som man planerade att bli av med. Den lär också ha rullat på övertid här och skulle ha varit borta kanske något år innan den faktiskt försvann härifrån. Tyvärr såg den på utsidan bara risigare och risigare ut

Bussen är i alla fall borta från UL-trafik. Den ska ha kommit till Busmarket. Vet någon om bussen står kvar där? Vet någon vilket öde som väntar bussen?

Bussen ställdes av för några veckor sedan och den har inte skickats vidare till utlandet eftersom den finns reggad i Sverige fortfarande.
I branschen i 40 år

virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 21 juli 2009, 14:07:35 PM

Den fanns på busmarket förra måndagen IAF!