Blåbuss-Omnicity skrapar lacken på en dyr Mercedes. (TV-klipp)

Startat av Kristian, 21 juli 2009, 13:43:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Så det kan gå. ::) Busschaffisen tyckte kanske att bussen var så risig att ett par repor till inte gjorde någon skillnad. ;)
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5541180.ab

Joacim Carlsson

Hej, tycker det är oansvarligt att göra på det viset. Att bara gasa på sista biten och repa upp båda buss och bil detta kommer ju skattebetalarna få stå för. Tycket att chaufförn ska ha en varning eller liknande för detta är inte okej. Detta gör mig väldigt arg och besviken så här får det bara inte gå till  >:( .

//Jocke.

Joacim Carlsson

Okej men står fast vid att det är oansvarligt att göra så kostar ändå fär bolaget som kunde lagt pengarna på annat.

Robert Brink

Efter att ha studerat filmen, och med tanke på vilken skitblaska som alltid ljuger det handlar om!
Så är jag inte så säker på att bilen verkligen blir skrapad! Föraren gör ingen sväng, det är rakt och någon står dessutom och kollar hur det går!
Jag tror mera på att föraren tar det lugnt, sen ser han i spegeln att det är lugnt, man kan köra på mm genom att se i spegeln! När han märker att det är lugnt, drar han på! Att en plastbit på hörnan sitter löst och skramlar betyder ingenting i detta fall, varenda SL buss har lösa delar, och repor! (Som å andra sidan inte hänt utan orsak... )
Nog borde väl figuren som står och viftar bli lite mera förvånad om bilen skulle blivit repad ordentligt...

//R

Fredrik Mattsson

Citat från: Robert Brink skrivet 21 juli 2009, 15:19:17 PM
Efter att ha studerat filmen, och med tanke på vilken skitblaska som alltid ljuger det handlar om!
Så är jag inte så säker på att bilen verkligen blir skrapad! Föraren gör ingen sväng, det är rakt och någon står dessutom och kollar hur det går!
Jag tror mera på att föraren tar det lugnt, sen ser han i spegeln att det är lugnt, man kan köra på mm genom att se i spegeln! När han märker att det är lugnt, drar han på! Att en plastbit på hörnan sitter löst och skramlar betyder ingenting i detta fall, varenda SL buss har lösa delar, och repor! (Som å andra sidan inte hänt utan orsak... )
Nog borde väl figuren som står och viftar bli lite mera förvånad om bilen skulle blivit repad ordentligt...

//R

"vi tar det igen"

måste ju gå köpa Aftonbladet, när dom kommer ut med rafflande nyheter :P

tycker det är bra duktigt från att "det blev en plåtskada" till "skrapar upp", funderar på den inte också blev skrot i någon annans upplaga ;)

http://www.hotgossip.se/Bakom_rubrikerna/17813_Quentin_Tarantino

och ser ju ut som bakspegel håller hela vägen, otroligt skicklig i sådana fall :P syns ju inte något speciellt spår av bakspegel på
bussen, å den "vita" skrapningen fanns ju innan också...  
å vem vet hur "stjärnans medhjälpare" dirigerade heller på slut tampen?? han kanske dirigerade klart till förararen...

hoppas Aftonbladet går till botten med det här :P

Kvarne

Det är åt hel*** att AB valt att ge detta rubriken "Pinsamt SL" då detta inte har ett skit att göra med SL.

Sen är det än dåligare att reportern väljer att påstå att chauffören tröttnar...vad har han för bevis för det?
Det kan mycket väl vara så att han helt enkelt anser sig vara förbi (eller får klartecken från dirigenten) och då accelererar.
Sen känns det som att de drar alla SL-förare över en kam genom den där rubriken.

Dåligt!  >:(
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Kvarne

Citat från: Robert Brink skrivet 21 juli 2009, 15:19:17 PM
Efter att ha studerat filmen, och med tanke på vilken skitblaska som alltid ljuger det handlar om!
Så är jag inte så säker på att bilen verkligen blir skrapad! Föraren gör ingen sväng, det är rakt och någon står dessutom och kollar hur det går!
Jag tror mera på att föraren tar det lugnt, sen ser han i spegeln att det är lugnt, man kan köra på mm genom att se i spegeln! När han märker att det är lugnt, drar han på! Att en plastbit på hörnan sitter löst och skramlar betyder ingenting i detta fall, varenda SL buss har lösa delar, och repor! (Som å andra sidan inte hänt utan orsak... )
Nog borde väl figuren som står och viftar bli lite mera förvånad om bilen skulle blivit repad ordentligt...

//R

Enl. AB baseras detta på vittnesuppgifter som gör gällande att chauffören tröttnat och som gör gällande att bilens hela sida blev skrapad.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

AO

Ser ju mer ut som att hörnan på bussen lossnar för att bilchauffören väljer att svänga ut innnan bussen kört förbi helt...

Cyklisten

Man tröttnar på sådant här... nyhetstorka ska ju inte innebära att man måste hitta på saker? Bussen står ju en bit från bilen och man hör inget särskilt ljud. Och vakten försöker inte stoppa bussen, han tittar inte ens åt det hållet för att exempelvis se registreringsskylten.

Kvarne

Citat från: Cyklisten skrivet 21 juli 2009, 17:46:06 PM
Man tröttnar på sådant här... nyhetstorka ska ju inte innebära att man måste hitta på saker? Bussen står ju en bit från bilen och man hör inget särskilt ljud. Och vakten försöker inte stoppa bussen, han tittar inte ens åt det hållet för att exempelvis se registreringsskylten.


Håller med. Å om bussen var på bilen borde den ju hoppat till eller liknande.
Nu har även Expressen skrivit om det....

AB uppger som sagt vittnesuppgifter som gör gällande att Bussföraren tröttnade och gasade på....samt att han var på bilen....undrar om det stämmer?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Nico


Vet inte riktigt varför, kanske kan det ha med min studiebakgrund att göra, men nyheterna i t.ex. Aftonbladet, Expressen och övrig gampress får en ofta att tänka på en del som jag hört och läst om den gamla statsstyrda pressen och medierna i forna Sovjetunionen. Ofta brukade det t.ex. skämtsamt hävdas att tidningarna 'Pravda' (sv. Sanningen) inte innehöll några nyheter medan 'Izvestija' (sv. Nyheter) inte innehöll någon sanning. Man drog sig inte heller, trots ganska stränga förbud, för att skämta om detta vilket jag lämnar två exempel på nedan så kan man själv jämföra hur denna press betraktades i jämförelse med våra kvällsgamar...  :P




En sovjetisk industriarbetare avled efter ett hårt liv, men vid Pärleporten väntade Sankte Per för att förhöra honom. »  – Jag kommer att ställa dig ett antal frågor för att se om du är värdig att träda in i himlen. Om du ljuger så kommer en klocka ljudligt att klämta. «

Ett pressande förhör som varar i flera timmar följer och arbetaren försöker svara efter förmåga. Vid ett par tillfällen så undslipper han sig dock några små vita lögner varvid klockan klämtar till och Sankte Per besviket skakar på huvudet.

Plötsligt, prick klockan fyra på morgonen, så börjar klockan slå med öronbedövande slag. »  – Men, jag ljög inte alls. « flämtar arbetaren förfärat. »  – Äsch, det är ingen fara « säger Sankte Per med ett lätt leende. »  – Det är bara Izvestija som har börjat trycka dagens upplaga «





»  – Om jag läser sovjetiska tidningar? Självklart, hur ska jag annars kunna veta vilken lycka partiet och kommunismen skänkt oss? «




I Sverige behöver vi kanske inte skämta på det här viset, men just kvällsdrakarnas nyhetsrapportering når ofta ett veritabelt lågvattenmärke vid denna tid på året och nog skulle man nästan önska att klockan faktiskt kunde klämta för dem ibland. Nu ska man kanske inte lägga någon större värdering i detta reportage, eller vad man nu vill kalla det, men inte har detta svartmålande så mycket med god journalistik att göra. Har bussen varit på eller inte så är det väl snarast en fråga för de inblandade parterna samt deras försäkringsbolag, däremot knappast för slaskpressen. Annars kan ju alltid journalisten ställa upp som vittne om vederbörande nu tycker sig ha sett det som påståtts.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredrik Mattsson

Citat från: Kvarne skrivet 21 juli 2009, 18:53:13 PM

Håller med. Å om bussen var på bilen borde den ju hoppat till eller liknande.
Nu har även Expressen skrivit om det....

AB uppger som sagt vittnesuppgifter som gör gällande att Bussföraren tröttnade och gasade på....samt att han var på bilen....undrar om det stämmer?

ursäkta att jag använder ett citat ur Expressen
"Bussen kunde ha skrapat upp hela sidan på våra bilar och skadat säkerhetsvakten"

här kunde det ha hänt  ???

jag undrar hur historien kommer att sluta?? kanske en biofilm till nästa sommar
med herr Rosenius som huvudperson denna gång ;)

CS

Att bussen och bilen går emot varandra är svårt att förneka, skärmen där bak gungar knappast till sådär av sig själv...
Däremot om man tittar noga på bilen så är det faktiskt så att han rattar ut kraftigt innan bussen passerat hela bilens front som då tar i bussens bak. Han som står och vinkar fram bussen signalerar att det är fritt fram, bussen gasar på och bilföraren har inte koll på hur lång hans nos är utan drar i bussens bak när han rattar ut för fullt. Ganska tydligt enligt mig...

Optimal

Citat från: CS skrivet 22 juli 2009, 01:19:45 AM
Att bussen och bilen går emot varandra är svårt att förneka, skärmen där bak gungar knappast till sådär av sig själv...
Däremot om man tittar noga på bilen så är det faktiskt så att han rattar ut kraftigt innan bussen passerat hela bilens front som då tar i bussens bak. Han som står och vinkar fram bussen signalerar att det är fritt fram, bussen gasar på och bilföraren har inte koll på hur lång hans nos är utan drar i bussens bak när han rattar ut för fullt. Ganska tydligt enligt mig...

Jo. Det ju ut som att bussens bak/sido plastbit tar i bilens vänster framhjul pga att föraren av mercedesen hade rattat åt vänsterså däcket gick lite utanför karossen

Magnus_J

Citat från: CS skrivet 22 juli 2009, 01:19:45 AM
Han som står och vinkar fram bussen signalerar att det är fritt fram, bussen gasar på och bilföraren har inte koll på hur lång hans nos är utan drar i bussens bak när han rattar ut för fullt. Ganska tydligt enligt mig...

håller med där. hoppas försäkringsbolaget sett det också.