E6an/E20an den 17 Juli del2.

Startat av Möllers, 21 juli 2009, 01:54:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: rattvrickaren skrivet 24 juli 2009, 16:04:02 PM
Ursäkta..... men bilden på den blåa linjevagnen ovan visar väl direkt att det handlar om en LÅGBYGGD 9700.
Jämför höjden med en 9700 som är byggd som turistbuss. Är väl en väsentlig skillnad? Och bussen är väl inte lägre inne i bussen utan det är väl BAGAGEUTRYMMET som sänkts vilken i min värld innebär att det går in mindre med väskor. Eller? Vanlig logik?
Bussen må vara lågbyggd men den är åtminstone inte lågentré, va glad för det och i en 9700 bör det, oavsett höjd, gå in mer bagage än om de satt in en LE istället.
Lite optimistisk får man vara då det kan antas att de inte skulle ha satt in en buss som de vet ej skulle klara godsmängderna. Mig veterligen finns det ingen förare som medvetet skulle ta in skrymmande gods i kupén och det går ju faktiskt att stuva men Hr Rattvrickaren känner säkert redan till det antar jag.
Något säger mig att det i detta fall är Staffan och Uffe som tar hem diskussionen...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ulf Rådeström

hmm...egentligen skulle jag avstå från kommentar - men jag kan helt enkelt inte låta bli och stilla undra om Göranssons Buss och Magnus blivit utkastade från körningar för Scandorama etc?

Jag menar - varför denna nästan hatiska inställning till företaget, som väldigt många andra företag kör för?
Naturligtvis har jag inga som helst belägg för att det skulle vara som jag anar ovan, men mindre företag brukar vara ganska rädda om de uppdrag de har, och väljer knappast att självmant kliva av större uppdrag som bär upp ekonomin för dom.

som sagt...inga som helst belägg för detta, men man kan ju helt klart undra hur det egentligen ligger till.....

Har jag betett mig som en Messerschmidt så får jag såklart be om ursäkt, det var ju inte min mening, men på något sätt känns det som att den som gick totalt emot mig kanske ännu mer hade den attityden i inläggen?

/Uffe

Ulf Rådeström

Jag tar åt dig av din kritik, och ställer in mig i "nolla-ledet", som den nolla jag är, och enligt dig iaf...totalt okunnig...alla kan ju inte gilla alla...så är det bara.

För övrigt tycker jag hela diskussionen är en storm i ett vattenglas och direkt löjlig, när man drar upp allehanda enskilda händelser om vad företag gjort och inte i historien, bara för att en länsmålad högstandardbuss används som anslutningsbuss.
Vi vet ju inte ett dugg - och kan heller inte börja skrika om icke-säkrad last inuti bussarna etc...så det är direkt felaktigt och löjligt av oss att anklaga ett enskilt företag för det ena och det andra som inte alls hör till den enskilda händelsen, men i sin iver att släpa Scandorama i skiten oavsett anledning så glömde du bort att svara, och kanske även läsa, Staffans inlägg om precis det jag skrev ovan....

Men nog om detta nu - bråket har tråkigt nog gått för långt. Bara konstigt att du missade totalt att det var fler än mig som gick emot dig - men jag var väl bra att använda som slagträ - som den nolla jag är  :-X