Äntligen har man gett upp..

Startat av Bussmicke, 19 juli 2009, 21:17:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Men så bra då att företagen anpassar sig till ditt fotokartotek - äntligen  ;D

Muk

Vad bra att förnuftet har segrat, om dom nu inte bara hade slut på "isaksson" i skyltverkstaden..  :)

Ulf Rådeström

Citat från: Muk skrivet 19 juli 2009, 21:50:13 PM
Vad bra att förnuftet har segrat, om dom nu inte bara hade slut på "isaksson" i skyltverkstaden..  :)

Hum...skulle gärna vilja ha en förklaring vad förnuftet betyder i det här avseendet faktiskt - hur företagen tänker internt eller hur anpassningen till oss bussintresserade borde vara?

Troligen det första va?

Jan

På skjortorna man får står det fortfarande I/K.
I branschen i 40 år

Ersa

Citat från: Jan skrivet 19 juli 2009, 22:23:12 PM
På skjortorna man får står det fortfarande I/K.

Man måste väl göra slut på det beställda lagret först? :) Det är väl bara stora drakar som t.ex Veolia som har råd att slänga mängder med skjortor i fel färg (ljusblå) med fel firmamärke (Connex).

Muk

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 19 juli 2009, 21:58:30 PM
Hum...skulle gärna vilja ha en förklaring vad förnuftet betyder i det här avseendet faktiskt - hur företagen tänker internt eller hur anpassningen till oss bussintresserade borde vara?

Troligen det första va?

Snarare förnuftet att använda ett namn som man faktiskt har registrerat och skyddat.

Mattias Andersson

Citat från: Verspieder skrivet 20 juli 2009, 09:02:38 AM
Man måste väl göra slut på det beställda lagret först? :) Det är väl bara stora drakar som t.ex Veolia som har råd att slänga mängder med skjortor i fel färg (ljusblå) med fel firmamärke (Connex).

På Veolia blandas det hejvilt med uniformen,vilket ser gräsligt ut.
Dem har policyn att det gamla skall slitas ut först,men i min mening så
tycker jag det skall va antingen eller! Ja mena,,har man råd o byta firmanamn
flera ggr på några år,så tycker jag man får satsa dem pengarna o byta ut kläderna
också.
Vad ger budskapet annars ???

Göteborgsspårvägar tar i bruk en helt ny kollektion i september-oktober nånting,och då
är det inte tillåtet o använda dem gamla kläderna,förutom vinterjackan som är snarlik den gamla

Ersa

Citat från: Mattias Andersson skrivet 21 juli 2009, 13:36:30 PM
På Veolia blandas det hejvilt med uniformen,vilket ser gräsligt ut.
Dem har policyn att det gamla skall slitas ut först,men i min mening så
tycker jag det skall va antingen eller! Ja mena,,har man råd o byta firmanamn
flera ggr på några år,så tycker jag man får satsa dem pengarna o byta ut kläderna
också.
Vad ger budskapet annars ???

Det där verkar vara väldigt olika på olika Veoliagarage. I Umeå hade man nästan fått bort alla (då 1-2 år gamla) Connexplagg redan våren 2008, ironiskt nog just innan man lämnade över stadstrafiken till Swebus. Själv fick jag en nästan komplett Veoliauniform redan mars 2007, även om de grå skjortorna lät vänta på sig ett tag, vill jag minnas. I Östergötland däremot är slitna blågula Connexplagg nästan vanligare än de "nya" Veoliaplaggen än idag.