Huvudmeny

Museibesök

Startat av Hans Fredriksson, 18 juli 2009, 19:25:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Ett museum som är knökafullt med prylar och bråte är Big Bengts museum på High Chaparral. Man behöver inte gå in på "västerndelen" det går bra att endast lösa entre för museet.

Det är inte bara bilar och maskiner som ställs ut så det går bra att även ta med sin fru. Hon kan ju shoppa i affärsdelen.

fontheking5

Mycket trevligt bildsvep  ;D . Rolls Royce bilden blev min favorit .  :) Verkar vara ett väldigt trevligt museum att vandra runt på.

groenis

Påminner om museet i Sinsheim cirka en timmes färd i från Stuttgart förbi Heilsbronn.
Mycket sevärt stor permanent samling om ökenrävarna hall 2 stor samlingen av Ferrari och Maybach
går även att se i Google Earth sök och finn,
Ni har kommit rätt om ni ser en stiliserad roteflygning av Concorde och Tupolev
Ps bussar och andra tyngre fordon står lite vid sidan av Ds

/Lennart

Hans Fredriksson

Nämner man Sinsheim måste man även nämnda Speyer som inte ligger långt därifrån. Teknikmuseum är de båda som kompletterar varandra.
Speyer museum är mindre men mer greppbart.

groenis

Vad gömmer sig bakom Mercedes vagnen på besök i Speyrn
Fick du tillfälle att se det kineska loket som numera bor där?
Det intressanta är att mycket är inlånat av privatpersoner

/Lennart

samlarråttor förenen sig över världen så att vi andra har något att se

HJP

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 18 juli 2009, 19:25:05 PM
Ett museum som är knökafullt med prylar och bråte är Big Bengts museum på High Chaparral. Man behöver inte gå in på "västerndelen" det går bra att endast lösa entre för museet.

Det är inte bara bilar och maskiner som ställs ut så det går bra att även ta med sin fru. Hon kan ju shoppa i affärsdelen.
High Chaparal har aldrig lockat mig, men detta var en, för mig, okänd sida av platsen. Mycket intressant!
Var ligger detta? I Småland, tror jag, men Småland är inte så litet som namnet antyder.....  ;)
Kort sagt: Hur kommer man dit?

HJP

Simon Bertilsson

Citat från: HJP skrivet 25 juli 2009, 09:49:36 AM
High Chaparal har aldrig lockat mig, men detta var en, för mig, okänd sida av platsen. Mycket intressant!
Var ligger detta? I Småland, tror jag, men Småland är inte så litet som namnet antyder.....  ;)
Kort sagt: Hur kommer man dit?

HJP

www.highchaparall.se ;)

Möllers

flygplanen dom var så snygga helst den som finns en buss mercedes bussen grym stor den är jet planet.

Hans Fredriksson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 25 juli 2009, 19:22:19 PM
flygplanen dom var så snygga helst den som finns en buss mercedes bussen grym stor den är jet planet.

Det är därför flygplanet kallas för Jumbojet

Möllers

kan man inte gå in i dom det skulle vara intersant fina bilder.

Hans Fredriksson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 25 juli 2009, 19:40:34 PM
kan man inte gå in i dom det skulle vara intersant fina bilder.

Visst, man kan man gå in.
Enda bilen jag kan hitta av interiören

Möllers

Kul med interiören där skulle man har varit plåtat man blir svartsjuk nu av flygplanen.
Minns jag var på ett museum i Danmark har för mig jag fotade där, där fanns ett stort flygplan där som detta typ där kunde man gå in med kolla det det var så skoj vara där.
Men vet inte var bilderna är fotade med en gammal ambulans av citroen med där.

HJP

groenis

Mattias
Om du får chansen att åka ner så ta den,
Både Sinsheim och Speyrn är mycket sevärda.
Speyrn har dessutom fått den sista aktiva ubåten som Tyska marinen gav dem,
och du får dessutom gå in i den
och i Sinsheim kan du gå in i de flesta av planen.

En kort historia en i gruppen gick in i Concorden och slog i huvudet på ett ställe i planet
han fortsatte över till Tupoleven och lyckas med konststycket att slå i huvudet på samma
ställe som han gjorde i Concorden,
Om det inte var för att de står på Ryska i det ena planet så skulle man kunna tro att de är byggda i samma fabrik

/Lennart