Huvudmeny

En titt på Örebro

Startat av Ersa, 18 juli 2009, 00:52:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Intressant extraljusplacering.

För snabb Setra eller för långsamt avtryckarfinger?

Taunusch

Citat från: Verspieder skrivet 18 juli 2009, 00:52:58 AM

Intressant extraljusplacering.

He he, inte så där jättesnygg lösning. Men extraljus är alltid bra!  :P

Fick du möjligtvis någon av de små färdtjänstbussarna på bild?

737

Citat från: Stefan skrivet 18 juli 2009, 03:14:52 AM
He he, inte så där jättesnygg lösning. Men extraljus är alltid bra!  :P

Uppbarligen dåliga ordinarie ljus när det måste finnas både fabriksmonterade och extramonterade extraljus.

Ersa

Citat från: Stefan skrivet 18 juli 2009, 03:14:52 AM
Fick du möjligtvis någon av de små färdtjänstbussarna på bild?

Nej, någon sådan såg jag inte till under min begränsade tid på platsen.

New_options

Den som bestämde designen och nyanser - var han totalt färgblind och saknade helt designutbildning?

Jan

Citat från: New_options skrivet 19 juli 2009, 10:40:06 AM
Den som bestämde designen och nyanser - var han totalt färgblind och saknade helt designutbildning?

Men nu blir det nya lila design på stadsbussarna, blir regiontrafiken densamma som innan?
I branschen i 40 år

Sundås

Citat från: New_options skrivet 19 juli 2009, 10:40:06 AM

Måste få säga att jag har totalt motsatt åsikt. Titta på bilden med Setran och Scanian, så oerhört läckert! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Christer K

Citat från: Jan skrivet 19 juli 2009, 10:55:54 AM
Men nu blir det nya lila design på stadsbussarna, blir regiontrafiken densamma som innan?

Region trafiken blir samma som förut det är bara stadstrafikens bussar i Örebro som får en ny färg. Övriga orter i Örebro län som har viss tätortstrafik kommer att ha Länstrafikens färger. Nytt är också att små bussar som kör chater åt Transam (dotterbolag till Länstrafiken) kommer ha Länstrafikens färger.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.